• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • دمنوش‌هایی که می‌توانند درد معده‌ی شما را تسکین بدهند

دمنوش‌هایی که می‌توانند درد معده‌ی شما را تسکین بدهند

پیام جوان: به گزارش فرتاک، همه ما دریک مقطع زمانی دچار ناراحتی معده شده‌ایم و تلاش جهت رفع مشکل می‌تواند ناامیدکننده باشد. بهترین راه حل اغلب مشخص کردن علت اصلی است، اما اگر به یک راه حل سریع یا چیزی که درد را تسکین دهد نیاز دارید، یک فنجان چای گرم اینجاست تا شما را نجات دهد.

۸ مورد از بهترین چای و دمنوش برای مشکلات معده:

چای زنجبیلی برای درمان معده درد و حالت تهوع
چای زنجبیل هزاران سال است که به عنوان درمانی برای تهوع و مشکلات گوارشی استفاده می شود. انواع مختلفی از فواید سلامتی و ترکیبات شفابخش را برای کاهش ناراحتی معده ارائه می دهد. بسیاری از مردم هنگام احساس علائم معده درد یا حالت تهوع به سراغ زنجبیل می روند، اما چای زنجبیل حاوی غلظت های بالاتری از ترکیباتی است که این مشکلات گوارشی را کاهش می دهد. آن را به انتخاب بهتری برای احساس بهتر سریعتر تبدیل می کند.

درمان معده درد با چای سیاه
چای سیاه به دلیل وجود تانن که اثر قابض بر پوشش روده دارد، می تواند به تسکین ناراحتی معده و اسهال کمک کند. اسهال زمانی اتفاق می‌افتد که پوشش روده ملتهب است و چای سیاه این التهاب را کاهش می‌دهد تا به سیستم گوارش شما کمک کند. در یک مطالعه تصادفی بر روی بیماران ۲ تا ۱۲ ساله، چای سیاه به طور موثر اسهالی را که توسط باکتری ایجاد نمی شود، کنترل کرد. پس از ۲۴ ساعت، بیمارانی که چای سیاه دریافت کردند نسبت به گروه کنترل بهبود قابل توجهی در علائم اسهال نشان دادند.

  کمک هوش مصنوعی به پیش بینی مقدار گسترش سرطان سینه

دمنوش شیرین بیان برای معده درد
چای شیرین بیان دارای طعمی قوی است و اغلب طعمی اکتسابی دارد. این گیاه از ریشه شیرین بیان که بومی اروپا و آسیا است و از گیاهی که با نام علمی Glycyrrihiza glabra شناخته می شود، تهیه می شود. چای ریشه شیرین بیان که به طور گسترده توسط مصری ها و در چین به عنوان بخشی از طب سنتی استفاده می شود، نه تنها معده شما را آرام می کند، بلکه می تواند به ترمیم پوشش معده نیز کمک کند.

چای بابونه برای سنگینی معده
چای بابونه با استفاده از جوانه های گل بابونه تهیه می شود. در سراسر جهان به عنوان یک دم کرده تسکین دهنده، آرامش بخش و یکی از بهترین درمان های خانگی برای درد شکم شناخته شده است. چای بابونه دارای خواص ضد نفخ است که به کاهش احساس گاز و نفخ کمک می کند که می تواند باعث ناراحتی معده شود. چای بابونه گازهای شکمی را کاهش می‌دهد که درد ناشی از گرفتگی معده را کاهش می‌دهد. این چای همچنین حاوی خواص ضد التهابی است که می تواند به تسکین شرایط معده از جمله سندرم روده تحریک پذیر کمک کند.

چای سبز برای معده درد
چای سبز یک چای واقعی است که تحقیقات گسترده ای برای فواید آن برای سلامتی انجام شده است. یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی فارماکولوژی نشان داد که مصرف منظم چای سبز یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از اختلالات گوارشی در وهله اول است. کاتچین موجود در چای سبز به راحتی در روده ها جذب می شود و می تواند کاهش رسوبات چربی را تسریع کند و متابولیسم را افزایش دهد، که می تواند به بسیاری از مشکلات گوارشی کمک کند. چای سبز همچنین می‌تواند به تحریک تولید شیره‌های معده از جمله صفرا کمک کند، که می‌تواند به تجزیه مواد غذایی موثرتر و بروز کمتر نفخ و گاز کمک کند.

  مهمترین فواید پیاده روی برای سلامتی

دمنوش ریحان مقدس برای زخم و درد معده
چای ریحان مقدس با همان نوع ریحانی که روی پیتزا می گذارید درست نمی شود. در عوض، چای ریحان مقدس از گیاه Ocimum tenuflorum تهیه می شود و معمولاً به عنوان چای تولسی شناخته می شود. این چای بومی آسیای جنوب شرقی است و به طور گسترده در طب هندی و آیورودا استفاده می شود. مطالعات نشان داده اند که چای ریحان مقدس توانایی کاهش اسید معده و افزایش و افزایش عمر سلول های مخاطی – سلول های سطحی که دستگاه گوارش را می پوشانند و از آن در برابر بیماری ها محافظت می کند – را ارائه می دهد. این مطالعات همچنین نشان داد که برگ های ریحان مقدس می تواند وجود زخم معده را کاهش دهد که می تواند باعث ناراحتی شدید و اختلال در سیستم گوارش شود.

چای رازیانه برای درمان ورم معده
چای رازیانه با استفاده از دانه های رازیانه گیاه Foeniculum vulgare تهیه می شود. رومیان و یونانیان باستان بر این باور بودند که رازیانه باعث افزایش قدرت و سلامتی می شود که می تواند عمر طولانی تری داشته باشد. محققان دریافته‌اند که دانه‌های رازیانه و چای رازیانه به دلیل خواص ضد اسپاسم و ضد اسپاسم می‌توانند به تحریک جریان شیره معده و کاهش درد کمک کنند. طب چینی قرن هاست که از چای رازیانه برای درمان گاستریت، سوء هاضمه و فتق استفاده می کند.

دمنوش نعناع برای معده درد
چای نعناع برای قرن ها بخشی جدایی ناپذیر از طب جایگزین بوده است. برگ‌ها به کاهش درد ناشی از دردهای قاعدگی و حالت تهوع کمک می‌کنند – این یکی از بهترین چای‌ها برای آرام کردن معده است. نشان داده شده است که نعناع فلفلی گیرنده های درد منشا گرفته از روده بزرگ را که منجر به درد شدید در عضلات معده می شود، مهار می کند.

  بهترین مواد غذایی برای تقویت مفاصل

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان