• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • مصرف این ویتامین در دوران شیردهی ضروری است

مصرف این ویتامین در دوران شیردهی ضروری است

پیام جوان: به گزارش مهر و به نقل از مدیکال نیوز، به گفته محققان، بسیاری از افراد با کمبود ویتامین D روبرو هستند به همین دلیل توصیه می‌شود همه زنان باردار باید مکمل ۱۰ میکروگرم یا ۴۰۰ واحد بین المللی (IU) ویتامین D در روز مصرف کنند که در طول بارداری معقول است.

دکتر «گرت نای»، مدرس فیزیولوژی در دانشگاه چستر، توضیح داد: «میزان پایین ویتامین D کودکان را مستعد ابتلاء به بیماری به نام راشیتیسم می‌کند، که در آن استخوان‌ها به درستی رشد نمی‌کنند. بیشتر شیرخشک‌ها حاوی مکمل ویتامین D هستند. با این حال، با شیردهی، همه منبع باید از طریق مادر تأمین باشد.»

شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد احتمال کمبود ویتامین D در نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند بیشتر از بقیه افراد است.

نتایج یک مطالعه در مورد سطح ویتامین نشان داد که زنان شیرده بیشتر از سایر زنان دچار کمبود ویتامین D هستند و این کمبودها احتمالاً در دوران بارداری ایجاد شده است. این بدان معنی است که سطح ویتامین D در شیر مادر نیز احتمالاً پایین است و نوزادان آنها را در معرض خطر کمبود قرار می‌دهد.

با توجه به اینکه مصرف مکمل ویتامین D در دوران بارداری و در سایر زمان‌ها توصیه می‌شود، می‌توان تصور کرد که مصرف مکمل در دوران شیردهی اشکالی ندارد.

همچنین مطالعات مختلف نشان داده اند که مکمل‌های مادر سطح ویتامین D را در شیر مادر به اندازه کافی افزایش می‌دهد تا از کمبود آن در کودکان جلوگیری کند.

با این حال محققان بر مصرف مکمل ویتامین D فقط در صورت مشورت با پزشک در مورد زنان باردار تاکید دارند.

  افسردگی در جوانی احتمال ابتلا به زوال عقل را در بزرگسالی بیشتر می‌کند!

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان