کلاهبرداری‌های عاشقانه در بی اریا در حال افزایش است

پیام جوان: به گزارش کرون ۴، مقامات FBI روز جمعه گفتند که در میان گل‌های رز، شام‌های عاشقانه و آب نبات، خطر در روز ولنتاین و روزهای دیگر در کمین است و کلاهبرداری‌های عاشقانه در سراسر بی اریا در حال افزایش است.

قربانیان بخش سن فرنسیسکوی FBI در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۴ میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری‌های عاشقانه از دست دادند در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰ ۳۵ میلیون دلار بود.

به گفته مقامات، مرکز شکایت جرایم اینترنتی FBI در سال گذشته ۷۴۲ شکایت را در ناحیه شمالی کالیفرنیا دریافت کرد در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۰، ۷۲۰ و در سال ۲۰۱۹، ۵۲۶ شکایت بود.

مقامات FBI می گویند روند رو به رشدی وجود دارد که در آن کلاهبرداران، با رفتارهای عاشقانه افراد را متقاعد می‌کنند که برای سرمایه گذاری یا تجارت ارزهای دیجیتال پول ارسال کنند. پس از جلب اعتماد و اعتماد قربانی، کلاهبردار قربانی را به یک وب سایت یا برنامه تقلبی برای فرصت سرمایه گذاری هدایت می‌کند.

پس از اینکه قربانی مبلغ اولیه را روی پلتفرم سرمایه گذاری کرد و سود ادعایی را مشاهده کرد، کلاهبرداران به قربانی اجازه می‌دهند مقدار کمی پول برداشت کند. در نهایت، کلاهبردار به قربانی پیشنهاد می‌کند که مقدار بسیار بیشتری را سرمایه گذاری کند.

در نوشته‌ای، این مرکز نکاتی را برای محافظت در برابر کلاهبرداری‌های عاشقانه به اشتراک گذاشته است:

  • هرگز بر طبق توصیه شخصی که به صورت آنلاین ملاقات کرده اید پول نفرستید، معامله نکنید یا سرمایه گذاری نکنید.
  • وضعیت مالی فعلی خود را در اختیار افراد ناشناس و غیر قابل اعتماد قرار ندهید.
  • اطلاعات بانکی، شماره تامین اجتماعی، کپی شناسنامه یا پاسپورت خود، یا هر گونه اطلاعات حساس دیگر را در اختیار افراد آنلاین یا سایتی که نمی دانید قانونی است، قرار ندهید.
  فراخوان جمعیت ایرانی حقوق بشر شمال کالیفرنیا برای گردهمایی سه‌شنبه ۲۰ سپتامبر در سن‌حوزه

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان