شکایت کالیفرنیا از تسلا به اتهام تبعیض نژادی و آزار کارکنان

پیام جوان: به گزارش کرون ۴، کالیفرنیا روز چهارشنبه از شرکت تسلا به دلیل اتهامات تبعیض و آزار کارمندان سیاه پوست در کارخانه خود در خلیج سن فرنسیسکو شکایت کرد.

کوین کیش، رئیس اداره اشتغال عادلانه و مسکن ایالت، گفت که این شکایت که در دادگاه عالی شهرستان آلامدا و با صدها شکایت از سوی کارگران آغاز شده است.

کیش در بیانیه‌ای که توسط وال استریت ژورنال و بلومبرگ منتشر شده است، گفت: «شواهدی پیدا شده که نشان می‌دهد کارخانه فرمونت تسلا محل کاری است که در آن کارگران سیاه‌پوست مورد توهین‌های نژادی قرار می‌گیرند و در تکالیف شغلی، انضباط، پرداخت و ارتقای شغلی مورد تبعیض قرار می‌گیرند».

جزئیات این شکایت هنوز منتشر نشده است.

با این حال، تسلا در یک پست وبلاگی قبل از تشکیل پرونده، این شکایت را نادرست خواند.

در این پست آمده است که به نظر می رسد شکایت بر اتهامات همکاران تولیدی در کارخانه متمرکز است که گفته اند رفتار نادرست بین سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ رخ داده است. در این پست همچنین گفته شده است که از دادگاه می خواهد که “پرونده را متوقف کند و اقدامات دیگری را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که حقایق شواهد شنیده خواهد شد.»

در این نوشته آمده است: «حمله به شرکتی مانند تسلا که برای کالیفرنیا مفید بوده است، نباید هدف اصلی یک سازمان دولتی با اختیارات دادستانی باشد.

اکتبر گذشته، هیئت منصفه سن فرنسیسکو نزدیک به ۱۳۷ میلیون دلار به یک کارگر قراردادی سیاه پوست که گفته بود در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ قبل از ترک کار با القاب نژادپرستانه در کارخانه روبرو بوده است، پرداخت کرد.

  یک نوجوان کالیفرنیایی تقریباً 3 سال پس از ناپدید شدن در یوتا زنده پیدا شد

اوون دیاز گفت که کارمندان صلیب شکسته می کشیدند و گرافیتی و نقاشی های نژادپرستانه در اطراف کارخانه به جا می گذاشتند و سرپرستان نتوانستند جلوی سوء استفاده را بگیرند.

تسلا از این حکم درخواست تجدید نظر کرده و هرگونه اطلاع از رفتار نژادپرستانه ای را که دیاز گفته است در کارخانه ای که حدود ۱۰۰۰۰ کارگر دارد، انجام شده را رد کرده است.

در پست وبلاگ تسلا آمده است: «همیشه کارمندانی را که مرتکب رفتار نادرست می‌شوند، از جمله افرادی که از توهین‌های نژادی استفاده می‌کنند یا دیگران را آزار می‌دهند، تنبیه و اخراج کرده است».

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان