• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • هشدار سفارت آمریکا به شهروندان خود در امارات پس از گزارش انفجار در ابوظبی

هشدار سفارت آمریکا به شهروندان خود در امارات پس از گزارش انفجار در ابوظبی

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، خبرگزاری رسمی امارات (وام) می‌گوید، آتش‌سوزی در ساختمانی در مرکز شهر ابوظبی مهار شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی شامگاه سه‌شنبه ۸ فوریه (۱۹ بهمن) تصاویری از دو انفجار در نزدیکی خیابان “فاطمه بنت مبارک” در ابوظبی را منتشر کردند.

وقوع این انفجارها در طبقات بالایی یک ساختمان چند طبقه، به سبب حملات پهپادی اخیر شبه‌نظامیان حوثی یمن به امارات، گمانه‌زنی‌هایی درباره حمله مجدد این گروه را برانگیخت.

🔗 برای آگاهی از تازه‌ترین خبرها، به کانال فارسی پیام جوان در تلگرام بپیوندید

به گفته خبرگزاری‌ها، سفارت آمریکا در امارات بعد از این انفجارها به شهروندان خود هشدار داده که تدابیر ایمنی را رعایت کنند.

اما خبرگزاری رسمی امارات (وام) می‌گوید، این حادثه ناشی از انفجار سیلندر گاز بوده و تیم‌های حوادث غیرمترقبه حریق در این ساختمان را مهار کرده‌اند.

این خبرگزاری از مردم امارات خواست، اخبار را از کانال های رسمی این کشور پی گرفته و به شایعات توجه نکنند.

در تصاویر منتشره در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود که نیروهای امنیتی و آتش‌نشانی بلافاصله عازم محل حادثه شده‌اند.

سفارت آمریکا در ابوظبی بعد از این حادثه هشدار داد که گزارش‌هایی مبنی بر “حمله احتمالی موشکی یا پهپادی” بر فراز ابوظبی وجود دارد.

امارات از زمان حمله پهپادی و موشکی حوثی‌ها به این کشور در ۱۷ ژانویه که به کشته شدن سه کارگر حوزه نفت انجامید در وضعیت آماده‌باش به سر می‌برد. مقامات اماراتی می‌گویند، از آن زمان سه حمله مشابه را خنثی کرد‌ه‌اند.

🔗 برای آگاهی از تازه‌ترین خبرها، به کانال فارسی پیام جوان در تلگرام بپیوندید

امارات از کشورهای تشکیل‌دهنده ائتلاف تحت رهبری عربستان علیه شبه‌نظامیان حوثی تحت حمایت ایران در جنگ خانمان‌برانداز داخلی یمن است. تا کنون صدها نفر در این جنگ کشته و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند.

  ژنرال مارک میلی: جمهوری اسلامی هر زمان که تصمیم بگیرد، می‌تواند دو هفته بعد، مواد لازم و کافی برای تولید یک سلاح هسته‌ای را آماده کند

حمله‌ای که در ۱۷ ژانویه سال جاری به امارات انجام شد اولین حمله مرگبار حوثی‌ها به خاک این کشور بود که فصلی جدید در جنگ داخلی هفت‌ساله یمن گشود و به وجهه امارات به عنوان کشوری امن در منطقه آسیب زد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان