• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • اعلام اولین رنکینگ المپیکی هوگوپوشان در سال ۲۰۲۲

اعلام اولین رنکینگ المپیکی هوگوپوشان در سال ۲۰۲۲

پیام جوان: به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، سایت رسمی فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی ماه فوریه را اعلام کرد؛ براساس درخواست تکواندوکاران ایران که به دنبال تغییر وزن بوده اند جایگاه جدید آنها در رده بندی فدراسیون جهانی تکواندو مشخص شد.

بر اساس اعلام قبلی فدراسیون جهانی با توجه به آغاز دوره جدید رنکینگ برای کسب امتیاز و حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رنکینگ فدراسیون جهانی از اول آگوست ۲۰۲۱ (۱۰ مردادماه ۱۴۰۰) به این شکل محاسبه می‌شود؛ از امتیازات سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، ۲۵ درصد؛ از امتیازات ۲۰۱۹، ۵۰ درصد؛ از امتیازت ۲۰۱۸، ۷۵ درصد و از امتیازات ۲۰۱۷ و قبل از آن ۱۰۰ درصد کسر خواهد شد.

در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی، آرمین هادی‌پور نماینده وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان با ۱۳۶/۵۵ امتیاز در رده هشتم باقی ماند؛ حسین لطفی دیگر تکواندوکار ایران در این وزن با ۵۱/۵۰ امتیاز در رده چهل و چهارم جای گرفته است. در وزن ۶۸- کیلوگرم سروش احمدی با ۱۰۹/۷۸ امتیاز در جایگاه دهم قرار گرفت و امیرمحمد بخشی نیز با ۸۱/۶۶ امتیاز رده بیست و سوم را به نام خود ثبت کرده است.

محمدعلی خسروی در وزن ۸۰- کیلوگرم با ۴۲/۱۶ امتیاز در رده پنجاه و سوم قرار دارد و علی اشکوریان نیز با ۴۰ امتیاز رده پنجاه و ششم را به خود اختصاص داده است؛ مهران برخورداری با کسب ۳۷/۷۶ امتیاز رده شصتم این وزن را به نام خود ثبت کرده است. میرهاشم حسینی نیز که از سال جدید وزن خود را تغییر داده و در وزن سوم المپیکی مبارزه خواهد کرد با ۱۸ امتیاز در رده ۱۲۴ قرار گرفت.

  پرسپولیس با پیراهن دوم در بازی آخر مرحله گروهی

سجاد مردانی تکواندوکار وزن ۸۰+ کیلوگرم با ۱۱۹/۶۹ امتیاز در رده یازدهم قرار دارد. سعید رجبی دیگر نماینده این وزن با ۴۶/۴۶ امتیاز رده چهل و یکم را در اختیار دارد. علیرضا نادعلیان در این وزن با ۲۶ امتیاز در رده شصت و سوم جای گرفته است.

اما در گروه زنان غزل سلطانی در وزن ۴۹- کیلوگرم که وزن خود را تغییر داده با ۴۸/۸۵ امتیاز رده پنجاه و سوم را به نام خود ثبت کرده است. مهلا مؤمن زاده با ۴۰/۱۳ امتیاز در جایگاه ۶۴ قرار دارد و نگار اسماعیلی با ۴۰ امتیاز رده شصت و پنجم را به خود اختصاص داده است.

در وزن ۵۷- کیلوگرم زهرا شیدایی با ۵۴/۷۵ امتیاز توانست رده ۴۹ را به خود اختصاص دهد. ناهید کیانی دیگر نماینده کشورمان در این وزن با ۵۳/۳۳ امتیاز در رده پنجاهم جای گرفته است. پریسا جوادی نیز با ۳۹/۸۳ امتیاز در رده شصت و هفتم قرار گرفت.

در وزن ۶۷- کیلوگرم ملیکا میرحسینی با ۶۹/۶۴ امتیاز در رده ۲۸ قرار گرفت. کیمیا همتی با ۳۳/۴۹ امتیاز رده پنجاه و سوم را به نام خود ثبت کرده است؛ کوثر اساسه دیگر نماینده این وزن با ۲۴/۴۰ امتیاز رده هفتادوسوم را به خود اختصاص داد.

در وزن ۶۷+ کیلوگرم نیز زهرا پوراسماعیل با ۲۵/۵۷ امتیاز در رده شصت و پنجم قرار گرفته است. اکرم خدابنده دیگر نماینده این وزن با ۱۹/۰۱ امتیاز در رده هفتاد و هفتم جای دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان