• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • حرکت قیمت متوسط هفتگی دلار در مسیر نزولی

حرکت قیمت متوسط هفتگی دلار در مسیر نزولی

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت دلار متشکل و سنا برای پنجمین هفته متوالی مسیر نزولی را دنبال کرد و به نظر می‌رسید بازار در حال پیش‌خور کردن اثر توافق احتمالی است.

امیدواری بازار ارز به احیای برجام

مذاکرات احیای برجام این هفته در حالت تعلیق بود و مذاکره‌کنندگان ارشد برای تصمیم‌گیری سیاسی به پایتخت‌هایشان بازگشته بودند، اما فعالان بازار به احیای برجام امیدوار بودند و قیمت متوسط هفتگی دلار مسیر نزولی را دنبال کرد. قیمت دلار در این هفته نسبتا پایدار بود و بازار شاهد نوسانات شدید قیمتی نبود.

قیمت دلار سنا که در هفته گذشته روی ۲۵ هزار و ۴۷۹ تومان قرار داشت، ۲۸۸ تومان معادل ۱٫۱ درصد پایین آمد و روی ۲۵ هزار و ۱۹۱ تومان قرار گرفت. قیمت دلار متشکل نیز ۲۸۶ تومان افت کرد و با ورود به کانال ۲۴ هزار تومان روی ۲۴ هزار و ۹۶۹ تومان ایستاد.

هفته اخیر هفته ۴۵ سال بود و قیمت هفتگی دلار متشکل و سنا از هفته ۴۰ ام سال به صورت پیوسته مسیر نزولی را دنبال کرد.

قیمت هفتگی یورو کاهش یافت

همانند دلار قیمت یورو متشکل و سنا نیز در هفته اخیر کاهش یافت. قیمت یورو سنا از ۲۸ هزار و ۸۸۸ تومان به ۲۸ هزار و ۶۰۸ تومان رسید و ۲۸۰ تومان، معادل حدود ۱ درصد پایین آمد. قیمت یورو متشکل از ۲۸ هزار و ۶۳۱ تومان به ۲۸ هزار و ۴۲۲ تومان رسید و ۲۰۹ تومان معادل حدود ۰٫۷ درصد افت کرد.

قیمت دلار به مقدار تعادلی‌اش نزدیک می‌شود؟

حدود یک ماه است که حجم عرضه دلار و یورو در شبکه اطلاع‌رسانی بازار متشکل اعلام نمی‌شود. فعالان بازار انتظار از سرگیری مذاکرات بعد از تصمیم‌گیری سیاسی را می‌کشند و احتمالا با ادامه مذاکرات اخبار تعیین‌کننده‌ای به بازار ارز ارسال می‌شود و قیمت‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرند. البته روند قیمتی دلار در هفته‌های اخیر نشان می‌داد، بازار در حال پیش‌خور کردن اثر توافق احتمالی بود و ممکن است قیمت‌ها به حالت تعادلی خود با فرض حصول توافق بسیار نزدیک شده باشند.

  روند صعودی قیمت دلار در سومین روز هفته

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان