• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • واکنش روزنامه رسمی دولت ایران به صحبت‌های احمدی نژاد: این سخنان رسماً اقدام علیه امنیت ملی است

واکنش روزنامه رسمی دولت ایران به صحبت‌های احمدی نژاد: این سخنان رسماً اقدام علیه امنیت ملی است

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، روزنامه ایران، ارگان مطبوعاتی دولت ابراهیم رئیسی شنبه نهم دی در یادداشتی به تازه‌ترین سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره آنچه معامله پنهان روسیه و آمریکا بر سر اوکراین و ایران عنوان شده واکنش نشان داد.

رئیس دولت‌های نهم و دهم در سخنانی در دیدار با شماری از فرهنگیان که متن و ویدئوی آن روز جمعه منتشر شد ادعا کرد اطلاع دقیق دارد که روسیه و آمریکا بر سر اوکراین و ایران “با یکدیگر تاخت زده‌اند”.

احمدی‌نژاد می‌گوید این معامله پنهان به این معنا است که آمریکا به روسیه اجازه می‌دهد به اوکراین حمله کند و خود اجازه خواهد داشت “به سمت ایران بیاید”.

“اقدام رسمی” علیه امنیت ملی

روزنامه ایران در واکنش به این سخنان نوشت: «گرچه این ادعای آقای احمدی‌نژاد رسماً اقدام علیه امنیت ملی است، اما نکته مهم‌تر این است که باید مشخص شود این دقت در اطلاعات غلط و ساختگی از کدام سمت به ایشان تزریق شده است؟»

ارگان مطبوعاتی دولت رئیسی، رئیس جمهوری سابق را متهم می‌کند که با طرح این ادعا از طرفی به طور مشخص “در پی تخلیه فرصت‌های اقتصادی کشور در جنگ تحریمی” است و از سوی دیگر افکار عمومی را به سمت “ترس از جنگ” هدایت می‌کند که یادآور این عبارت است که “النصر بالرعب: پیروزی به‌واسطه ترساندن محقق می‌شود”.

این روزنامه در ادامه نوشت: «سوال دیگر اینجاست که آقای احمدی‌نژاد به دنبال تحقق منافع چه کسانی است و این پیروزی ناشی از ترساندن ملت ایران را به چه کسانی هدیه می‌دهد؟ آقای احمدی‌نژاد از کجا اطلاع دقیق می‌گیرد؟»

احمدی‌نژاد به منبع ادعای خود اشاره‌ای نکرده اما سخنان او با اشاره به مذاکرات احیای برجام در وین بیان شده که دور هشتم آن روز گذشته به طور موقت متوقف شد تا مذاکره‌کنندگان برای رایزنی و دریافت دستورالعمل‌های جدید به پایتخت‌ کشورهایشان بازگردند.

  ۳۳ کشته و زخمی در تیراندازی‌های آمریکا

به موازات مذاکرات وین، اعلام اجرایی شدن توافق‌نامه همکاری‌های ۲۵ ساله ایران و چین که جزئیات آن تا کنون به طور رسمی منتشر نشده و خبرهایی درباره دادن امتیازهایی به روسیه برای جلب حمایت این کشور از جمهوری اسلامی نیز در رسانه‌ها و فضای مجازی بسیار مطرح شده است.

“دوره قاجار و مدیران ساده‌لوح”

به گزارش وب‌سایت “دولت بهار” احمدی‌نژاد در دیدار با فرهنگیان با انتقاد شدید از کسانی که به چند کشور شرق و غرب امتیاز داده‌اند گفته است: «متاسفانه بعضی وقت‌ها رفتاری را نشان می‌دهند که گویی دوره قاجار است؟»

او خطاب به “کشورهای به ظاهر قدرتمند شرق و غرب و اروپا” گفت: «خیال نکنید که دولت و حاکمیت ایران ضعیف شده است و هر کاری دلتان بخواهد می‌توانید انجام دهید!»

رئیس جمهوری سابق به این کشورها گوشزد کرد: «من هشدار می‌دهم که شما با یک ملت بزرگ مواجه هستید. چه کسی به شما اجازه داده است در پشت صحنه، با یکدیگر قرار و مدار بگذارید و روی ایران معامله کنید. مواجهه با یک عده مدیران ساده لوح، نباید شما را دچار این توهم کند که همه مردم ایران همینطور هستند!»

عبدالرضا داوری، یکی از نزدیکان و حامیان پیشین احمدی‌نژاد که اکنون به منتقد سر سخت او تبدیل شده در یک پیام توئیتری یادآور شد که همه مدیران دولت رئیسی، کسانی هستند که در دولت‌های نهم و دهم مسئولیت‌های بالایی داشته‌اند و “اگر احمدی‌نژاد یک دهه بعد، مدیران دولتش را ساده لوح می‌خواند، پس باید فهمید که در دولت او چگونه کشور اداره شده است”.

فاصله احمدی‌نژاد از “کانون قدرت”

عبدالرضا داوری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا مدعی شد دسترسی احمدی‌نژاد به اطلاعات و اخبار حکومتی مدت‌هاست محدود شده و او به دلیل فاصله‌ای که از “کانون قدرت” دارد از مرداد ۱۴۰۱ دیگر در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور نخواهد داشت.

  نحوه بیان عراقچی در خصوص مهاجران افغانستانی خوب نبود/ تهران می‌تواند چشم خود را بر مواد مخدر ببندد

محمود احمدی‌نژاد پس از پایان دولت دهم از مرداد ماه ۱۳۹۲ با حکم رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای به عنوان یک شخص حقیقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شد. عضویت او در این مجمع سال ۹۶ تمدید شد.

داوری می‌گوید احمدی‌نژاد همیشه و از ابتدای ریاست جمهوری، تمایل شدیدی به دیده شدن داشته و این حرف‌ها را می‌زند تا بتواند خودش را در سطح رسانه‌ها حفظ کند.

احمدی‌نژاد در سخنان روز پنج‌شنبه به سفر رئیسی به مسکو نیز که مطابق شواهد بسیار تحقیرآمیز بود اشاره کرد و خطاب به دولت‌مردان گفت، اگر به مردم تکیه کنند خواهند دید که “همه این‌هایی که برای یک ملاقات، طاقچه بالا می‌گذارند، برای ملاقات با شما صف می‌بندند”.

در سفر ابراهیم رئیسی به مسکو هیچ یک از پروتکل‌های معمول تشریفاتی رعایت نشد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار مشترک در فاصله‌ زیادی از رئیسی نشسته بود و حاضر به گرفتن عکس یادگاری با او نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان