چرا بسیاری از کالیفرنیایی‌ها به یوتا مهاجرت می‌کنند؟

پیام جوان: به گزارش کرون ۴، بر کسی پوشیده نیست که یوتا در حال رشد است، و بسیاری می گویند که کالیفرنیایی‌ها مقصر هستند. طبق داده‌های موسسه سیاست‌گذاری کیم سی گاردنر در دانشگاه یوتا، این ایالت بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ نرخ رشد جمعیت ۱٫۸ درصدی را تجربه کرد که بالاترین نرخ رشد از سال ۲۰۱۷ است.

امیلی هریس، جمعیت شناس ارشد موسسه گاردنر در بیانیه ای مطبوعاتی گفت که این رشد جمعیت به طور متوسط ​​به حدود ۱۶۰ نفر در روز می رسد.

بر اساس گزارش ژوئن ۲۰۲۱ منتشر شده توسط هریس، کالیفرنیا بیشترین مهاجران داخلی را به یوتا آورده است که ۱۶٫۶ درصد را شامل می شود.

اما چرا این همه از کالیفرنیای آفتابی به یوتا مهاجرت می‌کنند؟ برخی از این دلایل می‌توانند با آنچه شما انتظار دارید متفاوت باشند:

بیایید با دلایل ترک کالیفرنیا شروع کنیم. بر اساس یک مقاله در ۲۶ ژانویه در TheWrap دایان هیثمن گزارش داد که مدیران ارشدی مانند رایان کاوانا، که اپلیکیشن اشتراک‌گذاری ویدیو را تأسیس کرده است، تریلر، ایلان ماسک و غیره در حال دور شدن از ایالت هستند. هیثمن در مقاله خود به مسائلی مانند جرم و جنایت بالا، افزایش نرخ بی خانمانی و مالیات‌های گزاف به عنوان دلایلی اشاره می‌کند که این افراد مطرح و شناخته شده، با تکیه بر آن دلایل، از کالیفرنیا دور می شوند.

مالیات های بالا، بی خانمانی و جرم و جنایت سه دلیل اصلی بودند. افرادی هستند که بورلی هیلز را ترک می‌کنند. ما در حال صحبت از افراد طبقه متوسط ​​و طبقه بالا هستیم که فقط می خواهند از کالیفرنیا خارج شوند. آندرتون با اشاره به یک مقاله نظری وال استریت ژورنال که همچنین اطلاعاتی را از گزارش هایثمن به دست می‌آورد، می‌گوید: جاده‌ها از هم می‌پاشند، سیستم مدارس به هم ریخته و مالیات‌ها ظالمانه‌اند.

  دو افسر پلیس پس از قرار گرفتن در معرض فنتانیل مشکوک در San Ramon در بیمارستان بستری شدند

در این بین بسیاری از مردم یوتا را انتخاب می‌کنند، زیرا به انواع تفریحات و کوه‌ها نزدیک است. ایالت های زیادی وجود ندارد که بتوانید در چهار ساعت رانندگی چهار نوع آب و هوا را در کنار هم داشته باشید. بسیاری از مردم از مکان‌هایی مانند شرق و کالیفرنیا، می‌خواهند از شهرهای بزرگ خارج شوند و به جایی برسند که بتوانند سبک زندگی سالم‌تری داشته باشند.

اهالی یوتا معتقدند یکی از جذابیت‌های بزرگ یوتا سلامت اقتصاد آنجاست. افزایش تعداد مشاغل مبتنی بر فناوری – مانند مشاغلی که توسط بسیاری از شرکت های فناوری در منطقه Silicon Slopes در یوتا ارائه می شود – همچنین انگیزه‌ای برای متخصصان است تا به طور جدی به فکر انتقال به Wasatch Front باشند.

و علاوه بر مشاغل، مالیات در یوتا نیز بسیار پایین‌تر از مکان‌هایی مانند کالیفرنیا است، که برای کسانی که به دنبال مهاجرت هستند جذاب است.

آخرین دلیلی که اهالی یوتا برای توجیه این حجم از مهاجرت به این ایالت بیان می‌کنند این است که مردم می‌توانند یک خانه بسیار کوچک در کالیفرنیا یا شرق بفروشند و پول زیادی به دست آورند و به اینجا بیایند و خانه ای بسیار بزرگتر و بسیار زیباتر بخرند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان