• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • حذف ۱۶ آزادکار ایران از چرخه انتخابی سال ۲۰۲۲

حذف ۱۶ آزادکار ایران از چرخه انتخابی سال ۲۰۲۲

پیام جوان: به گزارش مهر، همانطور که کادر فنی از مدتها قبل اعلام کرده بود چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابتهای جهانی و بازی‌های آسایی رسماً با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور آغاز شد. مسابقاتی که چندی پیش طی سه روز به میزبانی شهر گرگان برگزار شد و در نهایت ترکیب تیم اعزامی به پیکارهای آسیایی که اواخر فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در مغولستان برگزار می‌شود، مشخص شد.

بدین ترتیب رضا مؤمنی، داریوش حضرت‌قلی‌زاده، رحمان عموزاد، محمدمهدی یگانه‌جعفری، یونس امامی، علی سوادکوهی، محسن مصطفوی، امیرحسین فیروزپور، محمدحسین محمدیان و یدالله محبی به عنوان ملی پوشان اوزان دهگانه کشتی آزاد معرفی شدند.

اما در این میان برخی از آزادکاران هم بودند که در رقابتهای قهرمانی کشور تا اواسط رقابتها پیش آمدند اما در وزن‌کشی روز دوم مسابقات حضور نیافتند. بطوریکه ۱۹ کشتی‌گیر در روز دوم مسابقات خود وزن کشی نکردند. البته گفته می‌شود سه نفر از آنها سر وزن قانونی نرسیدند اما ۱۶ آزادکار دیگر شخصاً شکست در مرحله مقدماتی را قبول کرده و روی باسکول نرفتند.

به همین دلیل طبق اعلام قبلی کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد که غیبت در مسابقات قهرمانی کشور به معنای حذف از چرخه انتخابی تیم ملی است، باید این ۱۶ آزادکار که بعد از شکست در وزن‌کشی روز بعد حضور نیافتند، از چرخه انتخابی سال ۲۰۲۲ حذف شده دانست.

این در حالیست که روز گذشته نیز احسان امینی یکی از مربیان تیم ملی کشتی آزاد در حمایت از مصوبات کادر فنی اعلام کرد: «هدف فدراسیون کشتی و کادر فنی، از برگزاری چرخه انتخابی، ایجاد یک رقابت سالم بین تمامی کشتی گیران است تا حق به حق دار برسد. در نهایت از دل رقابت‌های قهرمانی کشور یک تیم ملی ساخته و پرداخته شده که آینده کشتی را نیز تضمین خواهد کرد. ما انگیزه کار کردن را از کشتی‌گیران نمی‌گیریم بلکه آنها را به این خودباوری می‌رسانیم که می‌توانند به راحتی با کشتی گرفتن و بردن حریفان به دوبنده تیم ملی برسند.»

  اعلام ترکیب تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی برای مسابقات بین‌المللی رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان