روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا شد

پیام جوان: به  گزارش دویچه وله، یک هفته پس از درگذشت دیوید ساسولی، پارلمان اروپا روبرتا متسولا، نامزد فراکسیون محافظه‌کار را به عنوان رئیس خود برگزید. متسولا سومین زن و جوان‌ترین سیاستمداری است که ریاست پارلمان اروپا را برعهده می‌گیرد.

روبرتا متسولا از کشور مالت می‌آید و ۴۳ سال سن دارد. او پس از درگذشت دیوید ساسولی، سیاستمدار سوسیال دمکراتی ایتالیایی عملا به طور موقت ریاست پارلمان اروپا را برعهده داشت. متسولا از نوامبر سال ۲۰۲۰معاون این نهاد بود.

انتخاب روبرتا متسولا به مقام ریاست پارلمان اروپا، دقیقا در زادروز او صورت گرفته است. او متولد روز ۱۸ ژانویه سال ۱۹۷۹ است.

متسولا که سیاستمداری دموکرات مسیحی است، در انتخاب خود به عنوان رئیس پارلمان اروپا از حمایت و پشتیبانی سوسیال دموکرات‌ها و فراکسیون لیبرال‌ها نیز برخوردار بوده است. فراکسیون چپ‌ها و سبزهای اروپا با نامزدهای جداگانه‌ای به مصاف متسولا رفته بودند.

مستولا اعلام کرده است که از چالش‌های بزرگ و روبه‌رو شدن با تصمیم‌های دشوار تن نمی‌زند. مبارزه علیه فساد و دفاع از دولت‌های قانون‌مدار از جمله ویژگی‌های رئیس جدید پارلمان اروپا به شمار می‌آید.

او دانش‌آموخته حقوق اروپا است. در سال ۲۰۱۳ برای نخستین بار به پارلمان اروپا راه یافت. یک سال پس از انتخاب دیوید ساسولی به مقام ریاست پارلمان اروپا، متسولا موفق شد به عنوان معاون او فعالیت کند.

  شومر: افزایش یهودستیزی در آمریکا به نقطه بحرانی رسیده است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان