• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • اذیت و آزار و تحقیر مسافران ایرانی در فرودگاه مسکو همچنان ادامه دارد

اذیت و آزار و تحقیر مسافران ایرانی در فرودگاه مسکو همچنان ادامه دارد

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، در ادامه گزارش‌هایی که از بدرفتاری مأموران روسی با مسافران ایرانی عازم مسکو منتشر می‌شود، یک شهروند ایرانی، به‌دلیل پاسخگو نبودن سفارت ایران در مسکو، شکایتی را در دادسرای ویژه جرائم کارکنان دولت علیه وزیر خارجه جمهوری اسلامی و سفیر ایران در مسکو ثبت کرد.

شکراله جمالی، شهروندی که دخترش دانشجوی مقیم مسکو است، به روزنامه شرق گفته است که در تازه‌ترین سفرش به مسکو در مهر ماه، مسافران پرواز ماهان در فرودگاه ونوکووا «حدود پنج ساعت محبوس و بارها تحت بازجویی‌های شدید و حقارت‌آمیز پلیس امنیت روسیه» قرار گرفته‌اند.

آقای جمالی دلیل شکایتش از مقامات ایرانی را «توقیف پرواز توسط پلیس امنیت روسیه» هنگام خروج از مسکو و سرگردانی چهار ساعته مسافران در فرودگاه عنوان کرده که در این ساعات کاری سفارت تهران در مسکو پاسخگوی هیچ‌یک از ده‌ها تماس او برای پیگیری نبوده است.

موضوع رفتار «توهین‌آمیز و بازجویی از مسافران ایرانی» در این فرودگاه را نخستین بار برخی مسافران در تابستان ۱۳۹۸ رسانه‌ای کردند.

در واکنش به این خبرها، در آن زمان سفارت ایران در روسیه با انتشار اطلاعیه‌ای شش‌بندی، در پنج بند اول توصیه‌هایی به شهروندان ایران برای سفر به روسیه کرد و در بند آخر با اعلام این‌که سفارت ایران «مراتب اعتراض و گله‌مندی خود را اعلام کرده است»، اظهار امیدواری کرد «در آینده شاهد تکرار مشکلات مذکور نخواهیم بود».

این در حالی است که با گذشت بیش از دو سال از این موضوع، آقای جمالی به‌نقل از سرپرستی شرکت ماهان مستقر در فرودگاه گفته است در حال حاضر «اذیت و آزار و تحقیر مسافران ایرانی به موضوعی روزمره در این فرودگاه مبدل شده و کسی هم از طرف سفارت و کنسولگری ایران در مسکو نه پیگیری می‌کند و نه جوابگوست».

  اعتراض کشورها به انتخاب جمهوری اسلامی به عنوان نائب‌رئیس هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان