• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • سرقت حدود ۱٫۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال توسط هکرهای مورد حمایت دولت کره شمالی

سرقت حدود ۱٫۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال توسط هکرهای مورد حمایت دولت کره شمالی

پیام جوان: طبق گزارش‌هایی که توسط رسانه‌های محلی Chosun و Newsis در کره جنوبی منتشر شده، هکرهای مورد حمایت دولت کره شمالی طی پنج سال گذشته حدود ۱٫۷ میلیارد دلار ارز دیجیتال را از صرافی های مختلف سرقت کرده اند.

طی اظهارات دادستان فدرال ایالات متحده و اطلاعات منتشر شده توسط شرکت تحلیل بلاک چین آمریکایی Chainalysis، کره شمالی ارز دیجیتال را یک سرمایه‌گذاری بلندمدت به حساب می آورد.بنابراین دولت موصوف به جای نقد کردن همه رمزارزهای سرقت شده دارایی ها را ذخیره کرده و بخشی از وجوه صرف تجهیزات نظامی آن کشور می شود.از سوی دیگر، میونگ هیون، محقق ارشد موسسه مطالعات سیاست ASAN، تاکید کرد که ارز دیجیتال تنها دارایی مالی است که در کره شمالی به شدت تحریم شده است. به این دلیل که قیمت بیت کوین از سال ۲۰۱۷ بیش از ۶۰ برابر افزایش یافته است. بنابراین، پتانسیل سرمایه گذاری عالی دارد.

میونگ هیون می‌گوید: «برای کره شمالی، ارز دیجیتال تنها دارایی مالی است که می‌تواند آن را در زمانی که تحت تحریم‌های شدید اقتصادی قرار دارد استفاده کرده و برای اینکه در زمان فرار از تحریم‌ها به اهداف خود دست یابد آن را با ارزش تشخیص می‌دهد.»

کره شمالی به استخدام هکرها برای انجام جرایم سایبری و پولشویی از کشورهای دیگر مشهور است. یکی از مظنونان اصلی این هک ها، گروه بدنام Lazarus است که در گسترش بدافزارها و حملات فیشینگ برای سرقت ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین تخصص دارد.

اگرچه پشت برخی حملات بزرگ سایبری به صرافی‌های رمزنگاری هکرهای کره شمالی قرار داشتند، مقامات کره جنوبی معتقدند که سه شرکت قربانی شده در این حملات در تیتر اخبار قرار گرفته اند.

  افزایش مجدد قیمت دلار و سکه در بازار امروز ایران - سه شنبه ۲ شهریور

اولین هک Bithumb کره جنوبی در سال ۲۰۱۷ رخ داده که طی آن حدود ۳۲ میلیون دلار ارز دیجیتال به سرقت رفت. سپس در دسامبر ۲۰۱۷ YouBit مورد هدف قرار گرفت و ۴۰۰۰ بیت کوین به طور غیرقانونی به دست آمد و در سپتامبر ۲۰۲۰، پس از اینکه اطلاعات کوکوین افشا گردید ، تقریباً ۲۸۱ میلیون دلار ارز دیجیتال از دست رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان