• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • نصب اولین دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال در اروگوئه

نصب اولین دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال در اروگوئه

پیام جوان: به گزارش اقتصاد آنلاین، اولین دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال در اروگوئه نصب شد.

این ابتکاری مشترک بین دو شرکت ملی فعال در حوزه رمزارز است. این اتفاق نقطه عطفی برای کشوری است که طبق برآوردها بین ۴۰ تا ۵۰ هزار کاربر فعال در زمینه رمزارز دارد که اصلی‌ترین راهشان برای خرید و فروش رمزارز مبادله همتا به همتا است.

ورود اروگوئه به عصر خودپردازهای رمزارز

اولین دستگاه خودپرداز رمزارز در حال حاضر در شهر پونتا دل استه، واقع در جنوب شرقی این کشور نصب شده است. این دستگاه با همکاری دو شرکت ملی بلاک‌چین Urubit و Inberito توسعه‌ یافته که اولی روی بخش نرم‌افزاری سیستم تمرکز داشت و دومی سخت‌افزار این خودپرداز را تهیه کرد.

آلفردو وارلا مدیرعامل Inberito بیان کرد که یکی از اهداف این دستگاه کمک به ایجاد اعتماد در خرید و فروش رمزارز است. در کشوری که بیشترین تجارت رمزارز در بازار همتا به همتا صورت می‌گیرد دستگاه خودپرداز رمزارز احتمال کلاهبرداری در این بازار را کاهش می‌دهد. وارلا معتقد است که شبکه خودپرداز رمزارز در سراسر کشور گسترش پیدا می‌کند. او افزود:

” قصد داریم رشد خود را به شهرهای مالدونادو، سپس کولونیا، مونته ویدئو گسترش دهیم و تا پایان سال سراسر کشور را پوشش دهیم، حتی کشورهای دیگر برای نصب دستگاه‌ها از ما مشورت خواستند.”

این خودپرداز رمزارز تنها از پنج ارز دیجیتال که دو مورد آن توکن ملی است پشتیبانی می‌کند: توکن ferret ، یوروبیت، بیت‌کوین، بایننس کوین (BNB) و استیبل کوین بایننس (BUSD).

این شرکت‌ها پشتیبانی از اتریوم را برای ماشین‌ها معرفی نکرده‌اند، زیرا برای پردازش تراکنش‌ها به زنجیره هوشمند بایننس (BSC) متکی هستند. وارلا افزود هزینه‌های اتریوم کاربران را از استفاده از دستگاه بازمی‌دارد و به همین دلیل است که از زنجیره بایننس BSC به‌جای آن استفاده شده است.

  سکه و طلا در بازار ایران به مدار صعودی برگشتند

ناحیه خاکستری قوانین در اروگوئه

مقررات ارزهای دیجیتال به عنوان یک منطقه خاکستری در کشور باقی مانده است، اما بانک مرکزی در مهرماه سال گذشته بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد سرمایه‌های رمزی قانونی یا غیرقانونی نیستند و شهروندان می‌توانند با آگاهی از خطراتی که دارند از آنها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان