• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • نگاهی اجمالی به آینده بیت کوین با تکیه بر مفهوم تقاطع مرگ

نگاهی اجمالی به آینده بیت کوین با تکیه بر مفهوم تقاطع مرگ

پیام جوان: به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، در حوزه فن تحلیل تکنیکال، مفهومی با نام تقاطع مرگ یا (Death Cross) وجود دارد. بر اساس این الگو، زمانی که میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بیت‌کوین کمتر از میانگین ۲۰۰ روزه آن شود نشان از آن خواهد داشت که تمایل به فروش در بازار بسیار زیاد شده و همچنین توان خریداران پاسخگوی خرید تمام فروش ایجاد شده نیست. این موضوع گویای ریزش‌های قیمتی بیشتر در بیت‌کوین است که می‌تواند در سراسر بازار رمزارزها فشار فروش ایجاد کند.

با توجه به نمودار بیت‌کوین، از لحاظ قیمتی قدیمی‌ترین رمزارز بازار بسیار به تقاطع مرگ نزدیک است. محدوده ۳۸ تا ۴۰ هزار دلار به دو علت از اهمیت بسزایی برخوردار است. اول اینکه با افت قیمت از این محدوده، تقاطع مرگ کامل می‌شود و دوم اینکه از لحاظ روانی تاثیر شدیدی بر بازار خواهد داشت.

بر اساس گزارش گلدمن ساکس به نقل از بلومبرگ، فدرال رزرو قصد دارد که در چهار دوره نرخ بهره را افزایش دهد. انتشار این گزارش تاثیرات مختلفی بر بازارها داشت، ولی سنگین‌ترین تاثیر منفی آن بر بازار بیت‌کوین بود. رشد اخیر بیت‌کوین مرهون وجود تورم در سطح جهان بود و اخبار ضد تورمی به‌شدت برای قیمت این دارایی مالی مضر است.

گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا که در روز جمعه منتشر شد نشان داد که نرخ بیکاری کاهش داشته و به ۹/ ۳ درصد رسیده است. این موضوع نشان‌دهنده رشد اقتصادی آمریکا و افزایش تعداد افراد شاغل است. افزایش تعداد افراد شاغل می‌تواند مصرف را در سطح جامعه افزایش دهد که در نتیجه منجر به افزایش تورم می‌شود. بر همین اساس شانس افزایش نرخ بهره در ماه مارس بیشتر شده است. بر اساس نظرسنجی CME، ۷۳ درصد معامله‌گران بازارهای مالی انتظار دارند که نرخ بهره به میزان ۲۵ صدم درصد در ماه مارس افزایش پیدا کند. بر اساس همین نظرسنجی هفته گذشته ۶۱ درصد از معامله‌گران چنین انتظاری داشتند.

  معاملات سکه تمام در کانال ۱۵ میلیون تومانی

بیت‌کوین درحال حاضر زمان زیادی ندارد تا از تکمیل الگوی تقاطع مرگ جلوگیری کند. آخرین باری که بیت‌کوین این الگو را تشکیل داد ژوئن سال گذشته بود که قیمت این رمزارز از ۳۸ هزار دلار تا ۲۹ هزار دلار ریزش داشت. البته باید توجه داشت که این الگو بارها و بارها اتفاق افتاده و نمی‌توان گفت به‌طور ۱۰۰ درصد در همه شرایط موجب ریزش شدید می‌شود، ولی در بزرگ‌ترین‌ ریزش‌های تاریخ بازارهای مالی مانند ریزش ۲۰۰۸ بازار سهام و ریزش ۲۰۱۸ بیت‌کوین دیده می‌شود. مهم‌ترین عاملی که در سال ۲۰۲۲ می‌تواند موجب افزایش قیمت شود، انتشار اخبار مثبت از سوی دولت‌هاست.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان