• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • اسامی ۱۰ کشتی گیر برتر تاریخ آمریکا

اسامی ۱۰ کشتی گیر برتر تاریخ آمریکا

پیام جوان: به نقل از سایت flowrestling، در حالی که روزهای آغازین سال ۲۰۲۲ میلادی را سپری می کنیم، برترین کشتی‌گیران آمریکایی تاریخ معرفی شدند. بر این اساس جان اسمیت به عنوان برترین کشتی گیر برتر تاریخ آمریکا معرفی شد.

چهره شاخص کشتی آزاد آمریکا در ۶ سال حضورش در میادین طی سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ به ۴ طلای جهان و ۲ طلای المپیک رسید. او پس از کسب ۲ طلای جهان و یک طلای المپیک در دهه ۸۰ میلادی، موفقیت‌های خود را در دهه ۹۰ نیز ادامه داد. اسمیت پیش از تکرار دومین مدال طلای خود در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا موفق شد ۲ مرتبه دیگر مدال طلای جهان را نیز از آن خود کند. اسمیت از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ شکست ناپذیر بود و در ۶ دوره متوالی قهرمان جهان و المپیک شد.

در رده دوم نام جردن باروز به چشم می خورد که اخیرا در رقابت های جهانی نروژ با برتری برابر نخودی از ایران مدال طلا را کسب کرد. جردن باروز به پنجمین مدال طلای جهانی خود دست یافت و با احتساب طلای المپیک ۲۰۱۲ به رکورد ۶ طلای المپیک و جهانی رسید.

پیشتر جان اسمیت به رکورد ۶ طلا دست یافته بود، با این تفاوت که اسمیت دو طلا در المپیک و ۴ طلا در رقابت های جهانی به دست آورده بود.

جردن باروز ۳۳ ساله همچنین ۳ نقره جهانی را نیز در کارنامه خود دارد.

در رده سوم نیز نام بروس بومگارتنر به چشم می خورد. اسطوره سنگین وزن کشتی آزاد جهان ۱۳ مدال جهانی و المپیک گرفت(شامل ۲ طلای المپیک و ۳ طلای جهان). بومگارتنر اولین کشتی‌گیر آمریکا بود که موفق به کسب ۴ مدال المپیک شد. اوتوانست در ۲ المپیک ۱۹۸۴ و ۱۹۹۲ به ۲ مدال طلای با ارزش برسد، در المپیک ۱۹۸۸ نقره گرفت و در المپیک ۱۹۹۶ نیز به مدال برنز رسید. نام او در تالار مشاهیر ورزش آمریکا و اتحادیه جهانی کشتی نیز به ثبت رسیده است. مرحوم علیرضا سلیمانی در فینال مسابقات جهانی ۱۹۸۹ مارتینی موفق شد بومگارتنر را شکست دهد.

  جزئیات بازگشت رایگان علیرضا بیرانوند، دروازه بان تیم آنتورپ به پرسپولیس!

فهرست ۱۰ کشتی گیر برتر تاریخ آمریکا از نگاه flowrestling:

  1. جان اسمیت
  2. جردن باروز
  3. بروس بومگارتنر
  4. هلن مارولیس
  5. کایل اسنایدر
  6. کایل ساندرسون
  7. دن گیبل
  8. کایل دیک
  9. آدلان گری
  10. لی کمپ

دیوید تیلور نام آشنا برای ایرانی ها در این فهرست در رده پانزدهم قرار گرفته است. همچنین جی دن کاکس در این رده بندی در رده ۱۹ قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان