کارزار توئیتری در حمایت از نرگس محمدی

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، شامگاه دوشنبه ششم دی، کاربران شکبه‌های اجتماعی در حمایت از نرگس محمدی، کنشگر حقوق‌بشر و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر با هشتگ “نرگس محمدی” و “سلول انفرادی شکنجه است” کارزاری توییتری به راه انداختند.

نرگس محمدی روز ۲۵ آبان در مراسم یادبود ابراهیم کتابدار، از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸، بار دیگر بازداشت شد. او بیش از ۴۰ روز است که به سلول انفرادی منتقل شده و خانواده‌اش از او خبری ندارند. نرگس محمدی در ۱۱ سال اخیر بارها به زندان افتاده، آزار دیده و شکنجه شده است.

تقی رحمانی، همسر او به نقل از علی، پسر نرگس پرسیده «مگر مادر من چه کرده است که در انفرادی است؟»

تقی رحمانی که به شدت از وضع سلامت همسرش نگران است، از حکم ۳۰ ماه زندان و ۸۰ ضربه شلاق برای نرگس محمدی خبر داده و گفته است که این حکم زمانی ابلاغ شده که همسرش در حبس انفرادی بوده و برای او پرونده جدیدی باز شده است.

بسیاری، از جمله فعالان و چهره‌های حقوق بشری در کارزار توییتری حمایت از نرگس محمدی شرکت کردند.

نرگس محمدی که اکنون بار دیگر به سلول انفرادی افتاده خود کتابی در همین باره با عنوان “شکنجه سفید” نوشته که شامل گفت‌ؤگو با ۱۲ زندانی سیاسی زن است و به چاپ دوم رسیده است.

کتاب می‌گوید سلول انفرادی یکی از مصاديق بارز شکنجه است؛ جایی است که زخم آن شاید تا پایان عمر بر تن انسان بماند، جایی که از آن اعتراف‌های اجباری و اعدام بیرون می‌آید.

نرگس محمدی هربار که روی آزادی دیده، مبارزه خود را برای حقوق شهروندی، برای مطالبه ماداران داغدار و برای آنها که در بند‌هستند، آغاز کرد. آخرین باری که آزاد شد نیز با حضور در برنامه‌های مختلف درباره سلول انفرادی سخن گفت. سخنانی که مخاطبان آن به سادگی فراموش نخواهند کرد.

  نیلوفر حامدی، الهه محمدی و نرگس محمدی، برنده‌های امسال جایزه بین‌المللی آزادی مطبوعات یونسکو

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان