• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • شاید باور نکنید اما این سرمایه‌گذاری از طلا نیز باارزش‌تر است!

شاید باور نکنید اما این سرمایه‌گذاری از طلا نیز باارزش‌تر است!

پیام جوان: مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد که مجموعه‌های لگو که تولیدشان متوقف شده است، ارزشی خیره کننده دارند و سرمایه‌گذاری بهتری نسبت به طلا محسوب می‌شوند.

به نقل از نیویورک پست، شاید باید بلاک چین را فراموش کنید چرا که بر اساس یک مطالعه جدید، سرمایه گذاران ممکن است بخواهند پول خود را در قطعات لگو قرار دهند، که حتی از طلا هم سریع‌تر رشد ارزشی پیدا می‌کنند.

محققان مدرسه عالی اقتصاد مسکو دریافتند که ارزش مجموعه‌های لگو کمیاب که تولیدشان متوقف شده است از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۱۵ سالانه ۱۱ درصد افزایش یافته است (بیشتر از طلا، سهام یا اوراق قرضه).

در این گزارش آمده است که مجموعه‌های لگو به لطف «ارزش کلکسیونی بالا» همراه با کاهش عرضه، به مرور زمان گران‌تر می‌شوند. تولید اکثر مجموعه‌های لگو پس از چند سال متوقف می‌شوند.

این مطالعه نشان داد که قیمت لگو نسبتاً تحت تأثیر بازار سهام قرار نگرفته است و در طول بحران مالی ۲۰۰۸ افزایش یافته است. نویسنده این مطالعه گفت آجر‌های لگو می‌توانند به اندازه جواهرات، عتیقه جات یا سایر آثار هنری برای سرمایه گذاری ارزشمند باشند. بر اساس این مطالعه، یک مجموعه بزرگ در طول هشت سال ۲۲۳۰ درصد بازدهی را به همراه داشت.

قیمت‌های لگو در طول همه‌گیری کرونا افزایش یافت، زیرا کودکان و بزرگسالان از این مجموعه‌های ساختمانی برای مقابله با بیماری حوصلگی ناشی از اقامت طولانی در خانه استفاده کردند.

به گفته محققان، محبوبیت این شرکت در میان بزرگسالان نیز به علت نوستالژیک بودن آن است و یکی از دلایل ماندگاری مالی محصولات لگو محسوب می‌شود.

بهترین سرمایه‌گذاری‌ها «مجموعه‌های موضوعی» مبتنی بر ساختمان‌های معروف، تعطیلات یا امتیازات سرگرمی مانند جنگ ستارگان است. در میان گران‌ترین مدل‌ها می‌توان به کپی‌های هزاره فالکون، امپریال استار نابودگر و تاج محل اشاره کرد.

  پیشنهاد ۲۰ میلیون دلاری سیسکو برای خرید یک شرکت نرم‌افزاری

پروفسور ویکتوریا دوبرینسکایا گفت: “ده‌ها هزار معامله در بازار ثانویه لگو انجام می‌شود. ” حتی با در نظر گرفتن قیمت‌های کوچک اکثر مجموعه‌ها، این بازار بزرگی است که توسط سرمایه‌گذاران سنتی به خوبی شناخته شده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان