• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • وزارت خارجه آمریکا: حمایت ایران از گروه‌های مسلح منطقه امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد

وزارت خارجه آمریکا: حمایت ایران از گروه‌های مسلح منطقه امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، وزارت خارجه آمریکا قاچاق سلاح از مبدا ایران به یمن را نقض فاحش تحریم‌های سازمان ملل نامید. سخنگوی این وزارت‌خانه گفت حمایت ایران از گروه‌های مسلح منطقه امنیت جهانی را به خطر می‌اندازد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، قاچاق اسلحه از مبدا تهران برای حوثی‌های یمن را نمونه‌ای آشکار از “فعالیت‌های مخرب ایران” در طولانی‌شدن جنگ یمن خواند.

پرایس در بیانیه‌ای تاکید کرد که دولت بایدن خود را به مقابله با این تهدید ایران متعهد می‌داند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: «حمایت ایران از گروه‌های مسلح در منطقه، تهدیدی علیه امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای، نیروها، پرسنل، شهروندان آمریکایی و هم‌چنین شرکای واشنگتن در منطقه و نقاط دیگر است.»

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده که ارسال غیرقانونی تسلیحات به یمن، موجب حملات حوثی‌ها به مارب می‌شود و شرایط محنت‌بار غیرنظامیان و جنگ در یمن را تشدید می‌کند.

یک روز قبل، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا خبر داد که دو کشتی گشت ساحلی آن روز دوشنبه یک محموله سلاح‌های غیرمجاز را از یک قایق ماهیگیری که بدون پرچم حرکت می‌کرد در شمال دریای عرب، واقع در شمال اقیانوس هند ضبط کرده‌اند.

طبق اعلام نیروی دریایی آمریکا، محموله مورد نظر حاوی تقریبا ۱۴۰۰ سلاح ای کی-۴۷ (کلاشنیکف) و بیش از ۲۲۶ هزار فشنگ بود.

واشنگتن گفته که پنج خدمه این شناور که خود را یمنی معرفی کرده‌اند به یمن بازگردانده خواهند شد.

تحریم تسلیحاتی حوثی‌ها در سال ۲۰۱۵ وضع شده است. پیش از این نیز کارشناسان سازمان ملل هشدار داده‌اند که شواهد بسیاری ارسال سلاح و تجهیزات برای حوثی‌ها از سوی افراد حقیقی و حقوقی در ایران را نشان می‌دهند.

  پورابراهیمی: انعقاد پیمان پولی ایران و چین، راهکار کاهش سلطه دلار است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان