آتش سوزی گسترده در عبادتگاه یهودیان در سن حوزه

پیام جوان: به گزارش کی تی وی یو، خانه چاباد، محل تحصیل و عبادت یهودیان، این هفته دچار آتش سوزی شد.

خاخام مندل واینفلد، مدیر اجرایی خانه چاباد در محله آلمادن سن حوزه، به کی تی وی یو گفت که کنیسه آنها در اوایل صبح چهارشنبه به شدت آسیب دیده است.

او توضیح داد که ویدئوهای نظارتی فردی را نشان می‌دهند که حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد در حال قدم زدن در محوطه سکوی اتومبیل در کنار ساختمان در ۱۰۸۸ Branham Lane بود و مدت کوتاهی پس از آن دود شروع به بلند شدن کرد.

حدود ۴۵ دقیقه بعد، ویدئوها مرد را نشان می‌دهند که در حالی که هنوز دود در پس زمینه وجود دارد، دور می‌شود.

واینفلد گفت: ده دقیقه بعد، مرد دیگری یا احتمالاً همان مرد، از آنجا عبور می‌کند و چیزی که به نظر می رسد آب است را روی دود می‌ریزد و اضافه می کند که این شخص احتمالاً فکر می کرده که با این کار در حال خاموش کردن آتش است.

واینفلد توضیح داد که در ساعت ۲:۴۵ بامداد، ویدئوها شعله‌های آتش را نشان می‌دهند و در ساعت ۶:۴۵ صبح – تقریباً پنج ساعت بعد – یک راننده کامیون زبانه‌های آتش را دیده و با ۹۱۱ تماس می‌گیرد.

این آتش سوزی خسارت ۱۰۰ درصدی به همراه داشت و شعله های آتش دیوارها و فضای داخلی ساختمان را درنوردید.

او گفت که خوشبختانه برخی از کتب مقدس از جمله طومارهای تورات با کمترین آسیبی برجای مانده‌اند.

وی گفت: کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی موضوع هستند. مقامات می‌گویند که آنها معتقد نیستند این حادثه یک جنایت نفرت انگیز یا با انگیزه نژاد پرستانه بوده باشد.

  دعوای بزرگ بازی فوتبال دبیرستان شلدون در ساکرامنتو را لغو کرد

چاباد یک جنبش ارتدوکس حسیدی در یهودیت است و بیشتر به دلیل فعالیت‌های اطلاع رسانی خود شناخته شده است. خانه‌های چاباد در همه جای دنیا وجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان