• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • اشتیاق قهرمان شطرنج جهان برای رویارویی با علیرضا فیروزجا

اشتیاق قهرمان شطرنج جهان برای رویارویی با علیرضا فیروزجا

پیام جوان: به گزارش ورزش سه و به نقل از ایسنا، روز گذشته‌ (سه‌شنبه) مگنوس کارلسن، قهرمان شطرنج جهان، در یک پست وبلاگی به حامیان مالی شرکت خود اطمینان داد که در بازی‌های آینده خود برابر نماینده نسل جدید بازی خواهد کرد. منظور کارلسن این بود که قرار است به زودی با علیرضا فیروزجا ۱۸ ساله که در مکان دوم جهان قرار دارد بازی کند.

کارلسن توضیح داد: متوجه شدم که حتی در هنگام برنده شدن، نکات منفی از مثبت بیش‌تر است! من تا به حال مقابل نسل‌های گذشته و سه بازیکن برتر نسل خودم بازی کرده‌ام. نتیجه‌گرا بودن در این مسابقات برای من مفید بوده است، اما در درازمدت پایدار نیست. اشتیاق باید محرک اصلی باشد. بعید است که من یک مسابقه دیگر بازی کنم مگر این که رقیب بعدی‌ام، نماینده نسل جدید باشد.

او ادامه داد: مسابقات قهرمانی جهان به طور قابل توجهی با مسابقات دیگر متفاوت است. از اوایل جوانی من همیشه دوست داشتم مسابقه دهم. هیچ جاه‌طلبی بلندمدتی جز یادگیری و پیشرفت به عنوان یک شطرنج باز نداشته‌ام. با این حال، این جاه‌طلبی بیش‌تر به عنوان تمرکز و اشتیاق افزایش یافته و کم‌تر به عنوان فشار احساس می شود.

رقابت‌های علیرضا فیروزجا و نفر اول شطرنج جهان همواره دارای جذابیت‌های خاص خود است اما رویارویی بعدی آن‌ها می‌تواند متفاوت‌تر از گذشته دنبال شود چرا که فیروزجا اکنون در رده دوم جهان است و تعقیب کننده جدی کارلسن به شمار می‌آید.

در محافل شطرنجی صحبت‌های زیادی از رویارویی این دو شطرنج باز وجود دارد و این موضوع می‌تواند به جذابیت‌های رقابت آینده دو شطرنج باز بیفزاید. هدف بلندمدت اعلام شده مگنوس کارلسن در حال حاضر رسیدن به ریتینگ ۲۹۰۰ در شطرنج کلاسیک است و باید دید که آیا این شطرنج باز به خواسته خود خواهد رسید یا خیر؟

  ایستوان کوواکس، داور رومانیایی، قضاوت بازی حساس لیورپول و رئال مادرید را برعهده گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان