• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • چطور طلایی‌های لندن به مخالفان بنا پیوستند؟

چطور طلایی‌های لندن به مخالفان بنا پیوستند؟

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، تا چند سال قبل وقتی نام محمد بنا می آمد، اسامی نفراتی همچون حمید سوریان، قاسم رضایی، امید نوروزی و سعید عبدولی به عنوان شاگردان خلف و حامیان همیشگی او مطرح می شد.

دو سال قبل هم در جریان جام تختی به میزبانی شیراز، آقای خاص کشتی ایران در کنار شاگردان طلایی اش در المپیک لندن حضور پیدا کرد. قاسم رضایی، امید نوروزی و حمید سوریان در یک قاب با سرمربی سابق خود قرار گرفتند تا این اتفاق نوید روزهای خوب و آرامی را برای کشتی فرنگی ایران دهد. البته باید حسن رنگرز که در آن دوره مدیر تیم های ملی کشتی فرنگی بود هم به این جمع اضافه کرد.

اما در دو سال اخیر هر چه جلوتر رفتیم، محمد بنا تنها و تنهاتر شد. استعفای حسن رنگرز و رفتن به وزارت ورزش، اختلاف با امید نوروزی و استعفای او از سمتش در فدراسیون، خط خوردن سعید عبدولی از تیم ملی و مصاحبه او علیه بنا اتفاقاتی بود که به صورت پراکنده تا همین اواخر رخ می داد.

با وجود حرف و حدیث هایی که مثل همیشه در سیستم انتخابی محمد بنا برای المپیک و جهانی ۲۰۲۱ وجود داشت، اما نتایج قابل قبول فرنگی کاران باعث شد تا انتقادها کمتر مورد توجه قرار بگیرد. با این حال در روزهای اخیر قاسم رضایی که در دو دوره المپیک شاگرد محمد بنا بوده و یک طلا و یک برنز المپیک را در کارنامه دارد، در مصاحبه ای به شدت علیه سرمربی تیم ملی موضع گرفت: «بنا گفته امید نوروزی باشد من نیستم، با ناصر نوربخش، جمشید خیرآبادی، حسن بابک و بقیه مربیان هم که خوب نیست. همه یک طرف و محمد بنا در طرف دیگر قرار گرفته‌اند. تا چه زمانی باید این جاده یک طرفه باشد و یک نفر همه تصمیمات را بگیرد؟ اینها همه به ضرر کشتی فرنگی ایران تمام می‌شود.»

  چراغ سبز میکل آرتتا برای هدایت پاری‌سن‌ژرمن

در حمایت از قاسم رضایی، شاهد صحبت های سعید عبدولی و امید نوروزی در رسانه ها و البته فضای مجازی بودیم که محمد بنا، سرمربی سابق خود را به تصمیم تک نفره و عدم توجه به انتخابی متهم کردند.
از سوی دیگر مهاجرت علی ارسلان بعد از شکست دادن ملی پوش کشتی فرنگی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ در جریان لیگ، موج انتقادات را افزایش داد. این فرنگی کار که ملیت صربستانی دریافت کرده تا برای این کشور روی تشک برود، در سال های اخیر نتوانسته بود به تیم ملی راه پیدا کند.

البته که محمد بنا در مصاحبه اخیرش بازهم سعی کرده از خودش دفاع کند، اما گویا هیچ وقت این موضوع که آقای خاص کشتی ایران اعتقادی به انتخابی ندارد، پاک نخواهد شد. حالا فقط حمید سوریان که در فدراسیون از نزدیک با بنا کار می کند، به عنوان حامی در کنار سرمربی سابق خود مانده و باید دید پایان این ماجرا چه خواهد بود؛ ایجاد دوقطبی در کشتی فرنگی یا برگزاری یک جلسه صلح آمیز! و البته شاید هم مثل خیلی از مقاطع دیگر محمد بنا به شکلی ناگهانی تصمیم به استعفا بگیرد!

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان