• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • نامه ۱۷ نماینده جمهوری‌خواه کنگره به بایدن: مذاکره هسته‌ای با جمهوری اسلامی را متوقف کنید

نامه ۱۷ نماینده جمهوری‌خواه کنگره به بایدن: مذاکره هسته‌ای با جمهوری اسلامی را متوقف کنید

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، رسانه‌های آمریکا روز جمعه ۱۵ آبان (۵ نوامبر) نامه ۱۷ نماینده جمهوری‌خواه کنگره به بایدن را منتشر کردند که در آن خواسته شده است، “آمریکا به دلیل حمله پهپادهای ایرانی به پایگاه این کشور در سوریه مذاکره هسته‌ای با جمهوری اسلامی را متوقف کند”.

حمله پهپادی که نمایندگان کنگره در نامه خود به آن اشاره کردند روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) با پنج فروند پهپاد انجام گرفته که پر از مواد منفجره بوده‌اند. این حملات علاوه بر پایگاه نیروهای آمریکا در تنف، مواضع نیروهای اپوزیسیون سوریه را نیز هدف قرار داده‌ بودند.

مقامات آمریکایی بعد از این حمله اعلام کرده بودند که “ایران پشت حمله پهپادی بوده است”.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون یک روز پس از این حمله گفته بود که این “یک حمله پیچیده، هماهنگ و هدفمند” بوده است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم در حاشیه نشست کشورهای عضو گروه ۲۰ در رم، در یک کنفرانس خبری تاکید کرده بود که این کشور با هر اقدامی که از سوی جمهوری اسلامی علیه منافع ایالات متحده صورت گیرد، مقابله خواهد کرد.

۱۷ عضو جمهوری‌خواه کنگره به رهبری برایان استیل، دولت بایدن را به “نادیده گرفتن حملات تهاجمی فزاینده ایران به نیروهای آمریکا و متحدانش در خاورمیانه” متهم کردند.

در نامه آنان آمده است: «در دوران تشدید تنش در خاورمیانه، این پیام خطرناکی به دوستان و دشمنان ما می‌فرستد که ما همچنان به لغو تحریم‌ها و مذاکره با بزرگ‌ترین کشور حامی تروریسم ادامه می‌دهیم، زیرا آنها به ما حمله می‌کنند.»

نمایندگان کنگره در نامه خود خطاب به بایدن گفتند: «دولت شما با تلاش برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای ایران، اولویت‌های نادرستی را تعیین می‌کند.»

  The Sri Lanka attacks were another missed early warning. How does this happen?

روزنامه “واشنگتن فری‌بیکن” که نامه ۱۷ نماینده کنگره را منتشر کرده می‌نویسد دولت بایدن به این حمله پهپادی واکنش نشان نداد و هیچ عملیاتی را با هدف مقابله با ایران اعلام نکرد.

به نوشته این رونامه خودداری دولت آمریکا از واکنش به این حملات، سبب شده است اتهاماتی علیه دولت بایدن مطرح شود که با هدف رسیدن به یک توافق هسته‌ای با ایران، از پاسخ به این حملات چشم‌پوشی می‌کند.

این ۱۷ نماینده در پایان نامه خود نوشته‌اند: «ما همچنان ناطر حملات ایران به نیروهای آمریکایی و متحدان ما در خاورمیانه و همچنین افزایش فعالیت‌های هسته‌ای این کشور هستیم و دولت بایدن با لغو تحریم‌های آمریکا به توانایی آمریکا در مبارزه با رژیم ایران را تضعیف می‌کند.»

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان