• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • آمریکا: ایران در حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در جنوب سوریه دست داشته است

آمریکا: ایران در حمله پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در جنوب سوریه دست داشته است

پیام جوان: به گزارش دویچه وله از گزارش آسوشیتدپرس حمله پهپادی هفته گذشته به پایگاه نظامی آمریکا در تنف در جنوب سوریه با کمک ایران صورت گرفته است. مقام‌های آمریکایی که نام آنها محفوظ مانده به این خبرگزاری گفته‌اند که پهپادها ایرانی بوده‌اند و به نظر می‌رسد این کشور امکان استفاده از آنها را فراهم کرده است.

پایگاه نیروهای آمریکایی در تنف در جنوب سوریه روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر هدف حمله قرار گرفت. هنگام انتشار این خبر گفته شد که روشن نیست حمله از سوی چه گروهی انجام شده است. اما فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در واکنش به این خبر گفت آمریکا در زمان مناسب به این حمله واکنش نشان خواهد داد.

بنابر گزارش‌ها حمله با پنج فروند پهپاد انجام گرفته که پر از مواد منفجره بوده‌اند. این حملات علاوه بر پایگاه نیروهای آمریکا در تنف، مواضع نیروهای اپوزیسیون سوریه را نیز هدف قرار داده‌اند. گزارشی از تعداد زخمی‌ها یا کشته‌شدگان در این حملات داده نشده است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون از ارائه جزئیاتی در این باره در کنفرانس خبری روز دوشنبه ۲۵ اکتبر خودداری کرد و تنها به این بسنده کرد که بگوید این یک “حمله پیچیده، هماهنگ و هدفمند” بوده است. کربی همچنین به این سوال پاسخ نداد که آیا به سربازان پیش از حمله هشداری داده شده بود یا خیر.

این اولین باری نیست که گروه‌های شبه نظامی شیعه مورد حمایت ایران دست به حمله علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه می‌زنند. این حملات پس از کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده شاخه برون مرزی سپاه پاسداران در سال ۹۸ در فرودگاه بغداد توسط آمریکا افزایش یافته است.

  فشارهای امنیتی جدید بر خانواده‌ی اعدام شدگان پرونده خانه اصفهان

آسوشیتدپرس همچنین به گزارش رسانه‌های طرفدار ایران اشاره کرده که حمله “هم‌پیمانان سوریه” به تنف را در تلافی حمله اخیر به شهر پالمیرا ارزیابی کرده‌اند. گفته می‌شود که اسرائیل این حمله را انجام داده است. آمریکا تاکید کرده که در این اقدام دخالتی نداشته است.

روز چهارشنبه ۱۳ اکتبر (۲۱ مهرماه) رسانه‌های سوری خبر دادند که دست‌کم هفت تن از نیروهای نظامی ایران و سوریه در حمله هوایی اسرائیل به پالمیرا کشته و زخمی شدند.

نیروهای نظامی آمریکا و ائتلاف بین‌المللی مستقر پایگاه تنف را در سال ۲۰۱۶ و برای مبارزه با داعش ایجاد کردند. این پایگاه در محور ارتباطی استراتژیک بغداد به دمشق قرار دارد و از اهمیت زیادی برای ایران برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان