• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • با این روش‌ها می‌توانید قارچ را به مدت طولانی‌تری نگهداری کنید!

با این روش‌ها می‌توانید قارچ را به مدت طولانی‌تری نگهداری کنید!

پیام جوان: قارچ از آن دسته خوراکی‌هایی است که می‌توانید در غذاها و سالادهای مختلف استفاده کنید اما ممکن است همیشه در زمان آشپزی آن در دسترس نداشته باشید. چرا که معمولا قارچ برای مصرف یک بار استفاده خریداری می‌شود و نگه داشتن آن و جلوگیری از سیاه شدن آن کار سختی است. اما با روش‌هایی می‌توان نگه داری سخت قارچ را آسان کرد و برای مدت زمان طولانی در یخچال و فریزر نگه داشت.

 

سرخ کردن

قبل از سرخ کردن قارچ ها ، آنها را خرد کنید و با یک تا دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون با مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. بگذارید قارچ ها خنک شود. هنگامی که پختن قارچ ها به پایان رسید، قبل از فریز کردن بگذارید خنک شود آن ها را داخل بشقاب پخش کنید تا خنک شوند. در کیسه های پلاستیکی منجمد کنید. هنگامی که قارچ ها سرد شدند، آن ها را در کیسه های پلاستیکی نگهدارید و منجمد کنید. پخت وپز قبل از فریز کردن آن ها مانع از جذب رطوبت زیاد آن ها می شود.

منجمد کردن

منجمد کردن یکی از شیوه‌های نگه‌داری بلند مدت قارچ است. با پاک کردن قارچ ها زیر آب شروع کنید و سپس آن ها را در هوای آزاد خشک کنید می توانید آن ها را روی کاغذ یا حوله برای گرفتن آب اضافی پخش کنید. زمانی که قارچ ها تقریبا خشک هستند، آن ها را با حوله کاغذی یا برس زبر تمیز کنید. این باعث می‌شود که برخی آلودگی ها پاک شوند و بعد آنها را در فریزر نگه دارید.

  تأثیر مخرب کرونا بر شنوایی انسان اثبات شد

سریع به یخچال انتقال دهید

بعد از این که قارچ را به خانه آوردید، آن ها را در بسته بندی که دارد داخل یخچال قرار دهید. قرار دادن قارچ تازه داخل یخچال سرعت خراب شدن را کاهش می دهد با استفاده از این تکنیک قارچ های باید حدود یک هفته سالم بماند.

بسته بندی اصلی

اگر قرار نیست از قارچ خود استفاده کنید، بسیار خوب است که آن ها را با بسته بندی‌های پلاستیکی نگهدارید زیرا پوشش پلاستیکی معمولا سوراخ هایی دارد که رطوبت اضافی را بدون خشک کردن قارچ ها از بین می برد. اگر به کمی قارچ نیاز دارید، کوچک ترین سوراخ ممکن روی پوشش پلاستیکی اصلی را ایجاد کنید. زمانی که قارچ را نیاز دارید از بسته بردارید، آن ناحیه را ببندید تا هوا وارد پلاستیک نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان