• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • محمد اسلامی: اسرائیل به تاسیسات هسته‌‌ای کرج حمله کرده است

محمد اسلامی: اسرائیل به تاسیسات هسته‌‌ای کرج حمله کرده است

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز یکشنبه سوم اکتبر برای توضیح درباره انفجار در تاسیسات هسته‌ای کرج به اعضای کمیسیون اصل نود به مجلس رفت. او در ویدئویی که در رسانه‌های ایران منتشر شده می‌گوید: مجتمع تسای کرج با حادثه تروریستی از سوی اسرائیل مواجه بوده است.

اسلامی گفته است که جزییات این “حادثه مهم” به اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسیده و “لذا آژانس باید ابتدا موضع خود را نسبت به آن حادثه روشن کند”.

به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در جریان این حمله محل و “به ویژه محل دوربین‌های نظارتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی” تخریب شده‌اند.

روز دوم تیرماه امسال رسانه‌های ایران از یک “اقدام خرابکارانه” علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی خبر دادند. کارخانه‌ای که مورد حمله قرار گرفته بود متعلق به شرکت تکنولوژی سانتریفوژ ایران TESA در شهر کرج است که ماشین‌های سانتریفوژ نسل جدید در تاسیسات اتمی برای غنی‌سازی بالاتر اورانیوم تولید می‌کند.

ایران ابتدا ابعاد سنگین خسارت به این مرکز را تکذیب کرد و رسانه‌های این کشور نوشتند که این حمله خنثی شده و خساراتی بر جای نگذاشته است.

اما نیویورک تایمز از قول یک مقام ایرانی آگاه به این موضوع نوشت، حمله از داخل ایران و از نزدیکی محل کارخانه صورت گرفته است. به نوشته این روزنامه، بر خلاف ادعای ایران مبنی بر خنثی کردن این حمله، عملیات موفقیت‌آمیز بوده و پهپادها توانسته‌اند به کارخانه حمله کنند.

روزنامه جروزالم پست نیز در گزارشی تاکید کرد که این حمله “خسارات سنگینی برجای گذاشته است”. کمی بعد هم تصاویر ماهواره‌ای منتشر شد که نشان می‌داد بخش‌هایی از این تاسیسات تخریب شده است.

  ابراز علاقه دوباره هازارد به زیدان

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان