• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • ثبت روزی به یادماندنی و تاریخی برای کشتی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ

ثبت روزی به یادماندنی و تاریخی برای کشتی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ

شاید زمانی‌که آفتاب یکشنبه طلوع کرد، خوش‌بین‌ترین کشتی‌دوست ایرانی هم به ثبت چنین کارنامه‌ای برای روز یکشنبه در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ امیدوار نبود؛ اما شاگردان پژمان درستکار در نروژ روزی فراموش‌نشدنی را برای کشتی ایران رقم زدند و رقبا را یکی پس از دیگری بدون تحمل حتی یک شکست پشت سر گذاشتند.

در ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک به رقبای خود مجال نداد و صعودی بی‌دردسر و شیرین با کسب ۳ پیروزی به فینال داشت و حالا امشب باید مقابل توماس گیلیمان دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از آمریکا روی تشک برود.

در وزن ۶۵ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی، آزادکار ایرانی نسبت به سرلک استراحت کمتری داشت و ۴ کشتی گرفت که هر ۴ رقیب خود را موفق شد با نمایش‌هایی استثنایی از پیش‌روی بردارد و به فینال برسد تا امروز با ژاگیر شاکیف از روسیه در مرحله نهایی سرشاخ شود.

محمد نخودی آزادکار ایران در وزن ۷۹ کیلوگرم که او هم به مانند یزدانی ۴ کشتی گرفت و رقبای نامدار خود را کنار زد و به مرحله نهایی خودش را با ۴ پیروزی رساند تا امشب مقابل جردن باروز آمریکایی، قهرمان المپیک و جهان برای کسب مدال طلا و تاریخ‌سازی بزرگ، روی تشک برود.

کامران قاسم پور هم که در وزن ۹۲ کیلوگرم کشتی می‌گیرد، شاهکار و سورپرایز دیروز کشتی ایران بود؛ او به مانند علیرضا سرلک سه مسابقه داد که هر سه رقیب خود را از جمله آن‌ها می‌توان جیدن کاکس، قهرمان نامدار آمریکایی اشاره داشت، شکست داد تا او هم به مانند سه همتای دیگر خود در تیم ملی کشتی آزاد ایران، طعم شیرین صعود به فینال را بچشد و امشب برای کسب مدال طلا، با ماگومد کوربانوف روس‌تبار که سابقه قهرمانی اروپا را دارد مسابقه بدهد.

  اعضای تیم کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران راهی صربستان شدند

اما این پایان کار نبود؛ روز رویایی کشتی ایران، شبی دراماتیکی داشت و دو انتقام بزرگ شکست در میدان المپیک، دیشب توسط دو آزادکار ایرانی در مسابقات جهانی رقم خورد.

حسن یزدانی با ارائه یک کشتی هوشمندانه دیوید تیلور را به تشک چسباند و مدال طلای جهانی ۲۰۲۱ را در وزن ۸۶ کیلوگرم از دستان این کشتی‌گیر آمریکایی در آورد و به ۳ شکست متوالی‌اش پایان داد و مدال خوش رنگ طلا را به نام خود در تاریخچه بازی‌ها به ثبت رساند.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم هم استعداد کشتی آزاد ایران، عرض اندام کرد و در ۲۰ سالگی، قهرمان نامدار المپیک و جهان، گنو پتریاشویلی از گرجستان را با ارائه یک نمایش جسورانه شکست داد تا او دومین مدال طلای کاروان کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی را به دست آورد و به مانند یزدانی انتقام شکست در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از حریف خود بگیرد.

با این وصف، آزادکار کشتی ایران دیروز ۱۶ مسابقه دادند که ماحصل آن ۱۶ پیروزی بود؛ ۱۶ پیروزی که به کسب دو مدال طلا ختم شد و هم‌چنین چهار مدال دیگر را برای کشتی ایران قطعی کرد، چهار مدالی که امروز رنگ آن از میان طلا و نقره مشخص می‌شود تا این‌چنین شاگردان پژمان درستکار روزی به یادماندنی و تاریخی را برای کشتی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ به ثبت رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان