• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • چگونه از بروز آلرژی در پاییز جلوگیری کنیم؟

چگونه از بروز آلرژی در پاییز جلوگیری کنیم؟

پیام جوان: به گزارش فرتاک، سردترین ماه‌های سال با عدم تهویه در خانه‌ها همراه است. همین موضوع باعث می‌شود تا کنه‌های گرد و غبار و کپک‌ها تکثیر شوند و مشکلات آلرژی به وجود آیند. بااین حال باید برخی از جنبه‌هایی را که در مورد اینکه چرا حملات شدید آلرژی در پاییز اتفاق می‌افتد، بررسی کرد.

آلرژی، یک نوع حساسیت است که به واسطه آن بدن (به ویژه سیستم ایمنی) بیش از حد به وجود یک ماده واکنش نشان می‌دهد؛ که ممکن است برای بدن خطرناک یا مضر باشد. به این علت که آلرژی‌ها ممکن است تا مدت‌ها در بدن فرد باقی بمانند و پس از به پایان رسیدن فصل هم واکنش نشان دهند.

چگونه از بروز آلرژی جلوگیری کنیم؟

خانه را تهویه کنید: مهم است که هر روز صبح خانه را تهویه کنید تا از رطوبت و کپک جلوگیری شود

فیلتر‌های گرمایش و تهویه مطبوع را تغییر دهید: مهم است که هر از گاهی آن‌ها را عوض کنید، زیرا گرده و کنه‌ها جمع می‌شوند.

در اتاق خواب خود از دستگاه رطوبت‌گیر استفاده کنید.

دستان خود را مرتب با آب و صابون بشویید: به دلیل اینکه گرده‌ها و آلرژن‌ها در همه جا وجود دارد، پس بهترین کار این است که دستان خود را برای جلوگیری از انتشار این آلرژن‌ها مرتب شست.

ملافه و فرش را به طور مکرر بشویید: توصیه می‌شود ملافه و بالش‌ها را به طور مکرر بشویید تا از تجمع کنه‌های گرد و غبار جلوگیری شود. گرچه کنه‌های گرد و غبار در ماه‌های مرطوب تابستان رایج هستند، اما ممکن است اولین بار که در فصل پاییز وسیله گرمایشی را روشن می‌کنید وارد هوا شوند.

  چند فایده عجیب درباره نوشابه

همچنین اگر می‌دانید که به گرده حساسیت دارید، مناسب است از مناطق دارای درختان برگ‌ریز که گرده افشانی آن‌ها در پاییز انجام می‌شود خودداری کنید.

گرده گل هم یکی از مواردی است که در پاییز بیشترین حساسیت را ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان