• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • گیتی پورفاضل، وکیل دادگستری بطور مشروط از زندان آزاد شد

گیتی پورفاضل، وکیل دادگستری بطور مشروط از زندان آزاد شد

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، گیتی پورفاضل، زندانی سیاسی و وکیل بازنشسته که یک سال از دو سال و سه ماه حبس خود را تحمل کرده بود، بطور مشروط از اوین ازاد شد. محمدحسین آقاسی، وکیل مدافع او گفته است: «دادگاه مقرر داشته که ایشان در مدت باقیمانده مجازات، از ارتباط و معاشرت با اشخاص دارای انحراف یا کج‌روی عقیدتی و امنیتی اجتناب نماید.»

گیتی پورفاضل از امضاکنندگان نامه‌ای است که فعالان حقوق زن در پشتیبانی از بیانیه ۱۴ نفری استعفای خامنه‌ای در مرداد ۱۳۹۸ نوشتند. او کمی بعد از این تاریخ دستگیر و سپس تا پایان دادرسی با وثیقه‌ای ۵۰۰میلیون تومانی آزاد شد.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب در همین سال، خانم پورفاضل را به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” و “تبانی علیه امنیت کشور” به مجموعا چهار سال و دو ماه حبس تعزیری و دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌های سیاسی محکوم کرد.

طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال و ۶ ماه قابل اجرا بود که این رای پس از فرجام‌خواهی به ۲۷ ماه کاهش یافت.

رامینا هل‌فروش، نوه خانم پورفاضل در توییتی در استقبال از آزادی مادربزرگش نوشته است: «آرزو داریم تا روزی آید که هیچ زندانی سیاسی نداشته باشیم و اندیشه و گفتار در کشورمان آزاد باشد.»

خانم پورفاضل اوایل مردادماه جاری به دلیل ابتلا به کرونا به مرخصی آمده و با پایان مهلت مرخصی به بند زنان اوین بازگشته بود. او در پاییز سال ۱۳۹۳ نیز در جریان یک تجمع در اعتراض به اسیدپاشی بازداشت و سپس آزاد شده بود.

  تامین آب 6 سال ساوه توسط الغدیر

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان