• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • روح‌الله صالح، برادر امرالله صالح توسط طالبان اعدام شد

روح‌الله صالح، برادر امرالله صالح توسط طالبان اعدام شد

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، در شرایطی که تصاویری از برخورد خشن طالبان با روزنامه‌نگاران و زنان معترض در رسانه‌های جهان بازتابی وسیع دارد، خبرگزاری رویترز از اعدام روح‌الله صالح خبر داده است.

روح‌الله عزیزی صالح یکی از کسانی بود که در همراهی با “جبهه مقاومت ملی افغانستان” علیه طالبان پیکار می‌کرد.

خبرگزاری رویترز روز جمعه ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) با انتشار گزارشی به اظهارات عبدالله صالح، برادرزاده روح‌الله صالح پرداخته است.

او با ارسال یک پیام کتبی به خبرگزاری رویترز از اعدام عموی خود توسط طالبان خبر داده است. روح‌الله صالح، برادر امرالله صالح و یکی از چهره‌های اپوزیسیون طالبان به شمار می‌آید.

امرالله صالح پس از تصرف کابل توسط طالبان برای مقابله با آن‌ها به “جبهه مقاومت ملی” افغانستان در پنجشیر پیوسته بود. امرالله صالح پیش از آن به عنوان معاون اشرف غنی فعالیت می‌کرد.

عبدالله صالح در پیام خود به خبرگزاری رویترز نوشته است: «آن‌ها او [روح‌الله صالح] را دیروز کشتند و گفتند جسد او را نیز برای خاک‌سپاری تحویل نمی‌دهند. به ما گفته‌اند که جسد او باید بماند تا بپوسد.»

خبرگزاری رویترز در ادامه گزارش خود به ادعای طالبان درباره علت مرگ روح‌الله صالح اشاره کرده است. بخش اردوزبان اطلاع‌رسانی طالبان، “الاماره” نوشته است “بر طبق گزارش‌ها”، روح‌الله صالح در جریان درگیری‌های “جبهه مقاومت ملی” افغانستان با نیروهای طالبان در پنجشیر کشته شده است.

خبرگزاری رویترز در پایان گزارش خود به درخواست احمد مسعود، رهبر “جبهه مقاومت ملی” افغانستان از مردم این کشور اشاره کرده است. این جبهه از مردم افغانستان درخواست کرده به‌رغم سقوط پنجشیر به مقاومت خود در برابر طالبان ادامه دهند.

  دوشنبه ۱۶ اردیبهشت | قیمت خرید دلار در بانک‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان