• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • آغاز بیست و یکمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا از فردا

آغاز بیست و یکمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا از فردا

پیام جوان: به گزارش مهر، بیست و یکمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان آسیا از فردا (یکشنبه) به میزبانی ژاپن آغاز می‌شود. تیم ملی والیبال ایران که در سال ۲۰۱۱ برای اولین‌بار با هدایت خولیو ولاسکو، عنوان قهرمانی آسیا را کسب کرد، در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ نیز با هدایت ولاسکو و کولاکوویچ توانست دوبار دیگر قهرمانی آسیا را به دست آورد.

این‌بار ملی‌پوشان والیبال ایران با هدایت سرمربی ایرانی، گام در مسابقات گذاشتند و در اندیشه کسب چهارمین مقام قهرمانی در قاره کهن هستند. بهروز عطایی همراه با بازیکنان جوان ایران، گام مهمی در مسابقات قهرمانی آسیا گذاشته‌اند و امید می‌رود که این تیم بتواند چهارمین جام را برای ایران کسب کند.

مرحله گروهی مسابقات روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه پیگیری خواهد شد و ملی‌پوشان ایران به ترتیب با تیم‌های هنگ‌کنگ، تایلند و پاکستان رقابت خواهند داشت.

تیم ملی والیبال ژاپن که در گروه A رقابت‌ها قرار دارد و میزبان مسابقات نیز است، با کسب ۹ مقام قهرمانی، ۳ نایب قهرمانی و ۴ مدال برنز، پرافتخارترین تیم مسابقات به شمار می‌رود.

تیم ملی کره جنوبی نیز با ۴ قهرمانی، ۴ مدال نقره و ۹ مقام سومی در رده دوم قرار دارد. همچنین تیم‌ چین با ۳ قهرمانی، ۶ نایب قهرمانی و ۵ مدال برنز در جایگاه سوم پرافتخارترین‌ها قرار دارد و تیم ملی والیبال ایران با ۳ عنوان قهرمانی، ۲ نایب قهرمانی و ۱ مدال برنز در جایگاه چهارم پرافتخارترین تیم‌های این مسابقات قرار دارد.

تیم ملی والیبال ایران در این دوره از رقابت‌ها، چهره‌های شاخصی مانند سعید معروف، محمد موسوی و امیر غفور را در اختیار ندارد.

  بهترین المپیک تاریخ ژاپن

در این دوره از رقابت‌ها، تیم‌های ژاپن، هند، قطر، بحرین، ایران، پاکستان، تایلند، هنگ‌گنگ، استرالیا، چین، سریلانکا، کویت، کره جنوبی، چین‌ تایپه، قزاقستان و عربستان ۱۶ تیم شرکت‌کننده هستند که در ۴ گروه ۴ تیمی قرار دارند.

برنامه‌ دیدارهای ایران در این دوره از مسابقات – به وقت ایران – به این شرح است:

ایران – هنگ‌کنگ – یکشنبه ۲۱ شهریور – ساعت ۱۰:۳۰

ایران – تایلند – دوشنبه ۲۲ شهریور – ساعت ۱۰:۳۰

ایران – پاکستان – سه‌شنبه ۲۳ شهریور – ساعت ۵ بامداد

روز چهارشنبه ۲۴ شهریور ماه تیم‌های شرکت‌کننده استراحت دارند، مرحله بعدی از روز پنجشنبه (۲۵ شهریورماه) آغاز می‌شود و مسابقات تا ۲۸ شهریورماه با معرفی تیم‌های برتر ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان