• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • کیانوش جهانپور، از ریاست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت برکنار شد

کیانوش جهانپور، از ریاست مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت برکنار شد

پیام جوان: به گزارش دویچه وله، انتشار خبر برکناری کیانوش جهانپور از ریاست مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت با استقبال کم‌سابقه کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شد.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت دولت سیزدهم، چهارشنبه ۱۷ شهریور با صدور حکمی محمد هاشمی را به عنوان جانشین جهانپور منصوب کرد و پرونده مرد جنجالی این وزارت‌خانه را بست.

از تائید رسمی شیوع کرونا در ایران در روزهای پایانی بهمن ۹۸ مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت و رئیس وقت آن کیانوش جهانپور که همزمان سخنگوی این وزارت‌خانه هم بود، در کانون توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت.

جنجال‌هایی که جهانپور در این مدت به پا کرد یکی و دو تا نیست اما “پفیوزان تاریخ” خواندن منتقدان سیاست‌های وزارت بهداشت در تامین واکسن مورد نیاز شهروندان، لکه‌ای است که به سادگی از دامن این مدیر ارشد حکومتی پاک نمی‌شود.

کنایه وزیر بهداشت به مدیر برکنار شده؟

وزیر بهداشت دولت سیزدهم در حکم انتصاب محمد هاشمی از او خواستار “اتخاذ سیاست واحد در اطلاع‌رسانی موضوعات مربوط به بیماری کرونا و واکسیناسیون” و “پاسخگویی صادقانه و شفاف” شده است.

این توصیه صریح را می‌توان کنایه‌ای به موضع‌گیری‌های یک سال و نیم گذشته جهانپور تلقی کرد که بارها از سوی منتقدان به تنش‌آفرینی و عدم پاسخگویی شفاف متهم شده است.

رئیس برکنار شده مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت زمانی در واکنش به نگرانی یک شهروند درباره عدم تائید واکسن ایرانی کرونا توسط نهادهای معتبر بین‌المللی خطاب به او نوشت: «شما نزن، اجباری نیست.»

جهانپور زمانی نیز با کنایه و تمسخر از ایرانیانی که در ارمنستان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده بودند گفته بود برای تزریق دوز دوم هم به همان جا بروند. او از این اظهارات که هر بار با موجی از واکنش‌های انتقادی در فضای مجازی و رسانه‌ها روبرو شده، کم نداشته است.

  Jarrett Hurd has three boxing titles. Now he wants ‘to be the face of the DMV.’

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان