• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • سخنان رئیسی در شب گذشته، قیمت دلار و سکه را صعودی کرد

سخنان رئیسی در شب گذشته، قیمت دلار و سکه را صعودی کرد

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار آمریکا که عصر روز گذشته روی ۲۷ هزار و ۵۰ تومان قرار داشت، در شروع معاملات امروز رشد کرد و روی ۲۷ هزار و ۱۷۰ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار در ادامه معاملات بازهم افزایش یافت و تا مرز حساس ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان نیز رسید. قیمت دلار در پایان معاملات نیمه روز روی ۲۷ هزار و ۲۲۰ تومان قرار گرفت. قیمت دلار در بازار هرات در این مقطع زمانی ۲۷ هزار و ۵۰ تومان بود. بر این اساس سیگنال بازار مجاور هرات به بازار ایران نزولی بود.

واکنش قیمت دلار به تقویت موضع ایران در مذاکرات

به نظر می‌رسد سیگنال سخنان رئیس‌جمهور ایران در شب گذشته به قیمت دلار صعودی بود، برخی فعالان بازار از سخنان رئیسی استنباط کردند که مذاکرات برای دولت وی در اولویت اول نیست. گزارشی از بلومبرگ نیز توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است، مبنی بر اینکه ایران با نیرو گرفتن از حمایت روسیه و چین، مواضع خود برای مذاکرات هسته‌ای را تقویت می‌کند.

در نتیجه این احتمال مطرح می‌شود که ایران فهرستی از سازش‌های مورد تقاضای خود برای بازگشت به برجام را در مقابل واشنگتن قرار دهد و این مسئله موجب شود مذاکرات به سال آینده کشیده شود یا به طور کلی سقوط کند. در حالت عادی انتظار می‌رود واکنش قیمت دلار به این تحلیل‌ها صعودی باشد.

عبور قیمت سکه از مرز حساس

قیمت سکه طرح جدید عصر روز گذشته مرز ۱۲ میلیون تومان را از دست داد و روی ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان قرار گرفت اما در شروع معاملات امروز به رشد قیمت دلار واکنش نشان داد و روی ۱۲ میلیون و ۹۰ هزار تومان قرار گرفت.

  قیمت ارزهای رایج در بازار ایران - چهارشنبه ۱۰ شهریور

با احتساب قیمت ۱۸۲۸ دلار برای طلا و قیمت ۲۷ هزار و ۱۸۰ تومان برای دلار ، اندازه حباب قیمتی سکه ۳٫۳۵ درصد به دست می‌آید. مشاهده می‌شود اندازه حباب سکه نسبت به روز گذشته قدری بزرگ شده است.

در روز تعطیلی بازار طلای جهانی با رشد قیمت دلار حباب قیمتی سکه بزرگ شد و این امر می‌تواند حاکی از حساسیت زیاد تغییرات قیمتی دلار برای سکه در بازه زمانی کنونی باشد. البته پیش‌بینی‌های افزایشی در مورد آینده قیمت طلا نیز قدری قدرت گرفته‌اند که این مسئله نیز می‌توانست به رشد قیمت سکه کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان