کاهش نرخ کمیسیون اپ استور برای توسعه دهندگان کوچک

اپل اعلام کرد از ابتدای سال آینده میلادی نرخ کمیسیون اپ استور برای توسعه دهندگانی که سالانه کمتر از ۱ میلیون دلار از بابت فروش اپ‌ها درآمد کسب کرده‌اند را به ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

اپل از برنامه‌ای به نام App Store Small Business Program برای حمایت از توسعه دهندگان کوچک رونمایی کرد. اپل می‌گوید از ابتدای سال ۲۰۲۱ از توسعه دهندگانی که سالانه کمتر از ۱ میلیون دلار از راه فروش اپ‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای کسب کرده‌اند، کمیسیون ۱۵ درصدی دریافت خواهد شد. همچنین توسعه دهندگانی که تاکنون برنامه‌ای در اپ استور منتشر نکرده‌اند نیز ۱۵ درصد کمیسیون خواهند داد.

 

اپل می‌گوید توسعه دهندگانی مشمول این برنامه می‌شوند که درآمد سالانه آن‌ها از فروش تمام اپ‌های منتشر شده در اپ استور زیر ۱ میلیون دلار است و در صورت عبور درآمد از این مبلغ باید همان کمیسیون ۳۰ درصدی را پرداخت کنند. به گفته اپل اگر میزان فروش اپ‌ها در سال مالی بعد به زیر ۱ میلیون دلار کاهش پیدا کرد، سازنده دوباره مشمول کمیسیون ۱۵ درصد می‌شود.

اپل در حال حاضر از بابت فروش برنامه‌ها و پرداخت‌های درون برنامه‌ای در اپ استور ۳۰ درصد کمیسیون می‌گیرد که صدای بسیاری از توسعه دهندگان و قانونگذاران را درآورده است. برای مثال فیسبوک و اپیک گیمز (سازنده فورتنایت) به خاطر این کمیسیون سنگین و سیاست‌های انحصارطلبانه درگیر پرونده حقوقی با اپل شده‌اند. حال به نظر می‌رسد کمپانی کوپرتینونشین با نصف کردن کمیسیون برای برخی از شرکت‌ها در پی آرام کردن اوضاع برآمده است.

اپل مدعی است کاهش کمیسیون اپ استور بر درآمدهای این شرکت تأثیر منفی می‌گذارد. اپ استور یکی از بزرگ‌ترین منابع درآمد اپل به شمار رفته و در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۱۴.۵۵ میلیارد دلار درآمد عاید این شرکت کرد که حدوداً ۲۲ درصد از درآمد اپل در بازه یاد شده را تشکیل می‌دهد.

  نماینده آلمان در پارلمان اروپا خواستار ارائه اطلاعات در مورد وضعیت سلامتی شهروند سوئدی بازداشت شده در ایران شد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان