• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • احتمال فروش باشگاه چلسی به تاجر روسی

احتمال فروش باشگاه چلسی به تاجر روسی

پیام جوان: به گزارش “ورزش سه”، جنجال‌ها پیرامون حضور رومن آبراموویچ در راس باشگاه چلسی همچنان ادامه دارد و بیانیه منتشر شده از سوی این تاجر روس نیز شرایط را تغییر نداده است.
بسیاری از منابع خبری ساعاتی قبل از ارائه رسمی پیشنهاد خرید این باشگاه توسط یک میلیاردر سوییسی خبر دادند.

هانسیورگ ۸۶ ساله اعلام کرده که علاقمند است این باشگاه را از آبراموویچ خریداری کند اما این کار را تنها به شکل یک کنسرسیوم انجام خواهد داد.
آبراموویچ علاقمند است که همچنان مالکیت این باشگاه را در اختیار داشته باشد اما گفته می‌شود که مقامات دولتی بریتانیا در نظر دارند که تحریم‌هایی را علیه این تاجر روس اعمال کنند و مانع از ادامه حضور او در فوتبال انگلیس شوند.
ویس تایید کرده که در حال بررسی جزییات هر قراردادی برای خرید چلسی است و ظاهرا مبلغ درخواستی برای فروش این باشگاه لیگ برتر بیشتر از دو میلیارد پوند است.
ویس در گفتگو با روزنامه سوییسی بلیک اظهار داشت:« آبراموویچ در تلاش است تا تمامی ویلاهایش در انگلیس را بفروشد، او همچنین می‌خواهد خیلی زود از شر چلسی هم خلاص شود. من باید سه یا چهار روز صبر کنم. آبراموویچ در حال حاضر مبلغ بالایی را در نظر دارد. چلسی حدود دو میلیارد پوند به او بدهکار است اما هیچ پولی ندارد. ما در حال حاضر نمی‌دانیم قیمت دقیق فروش چقدر است.»

ویس در ادامه درباره برنامه‌اش برای خرید چلسی گفت: «من می‌توانم آغاز کار در چلسی با حضور شرکا را تصور کنم اما اول باید موقعیت کلی را بررسی کنم. چیزی که می‌توانم همین حالا بگویم این است که مطمئنا این کار را به تنهایی انجام نخواهم داد. اگر چلسی را بخواهم با کنسیرسیومی شامل شش یا هفت سرمایه‌گذاری این کار را خواهم کرد.»
پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، آبراموویچ روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از مدیریت چلسی کنار کشیده و وظیفه نظارت و نگهداری از این باشگاه را به متولیان سازمان خیریه چلسی واگذار کرده بود.
این موضوع باعث نگرانی چندین نفر از این متولیان شده و آنها از این باشگاه خواستند که توضیحاتی بیشتری را در این زمینه به آنها ارائه کند.
کریس برایانت، نماینده مجلس، نیز از دولت بریتانیا خواسته بود که تحریم‌هایی را علیه آبراموویچ به کار بگیرند تا شرایط به خوبی مشخص شود.
سخنگوی آبراموویچ پیش از این اعلام کرده بود که او در تلاش است تا میانجی ایجاد صلح بین اوکراین و روسیه شود.

  وزنه بردار قزاقستانی که سابقه قهرمانی جهان را داشت، بعد از مثبت شدن دوپینگ خود تصمیم به خودکشی گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان