• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • تخلف باشگاه پی اس جی در تنش اخیر بین کیلیان امباپه و این باشگاه

تخلف باشگاه پی اس جی در تنش اخیر بین کیلیان امباپه و این باشگاه

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، استفاده باشگاه پی اس جی از تصویر امباپه برای کمپین تبلیغاتی بدون اطلاع او باعث شد این بازیکن واکنش شدیدی به این رفتار داشته باشد. این بازیکن با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش شدیدا به این تصمیم اعتراض کرد و مدعی شد که پی اس جی باشگاه بزرگی است، اما قرار نیست کیلیان سن ژرمن باشد.

آیا کیلیان امباپه حق داشت عصبانی شود؟ به این خاطر که پاری سن ژرمن از او تقریباً به عنوان تنها بازیکن بزرگ تیم در ویدیوی خود برای تشویق هواداران به خرید بلیت‌های فصل بعد استفاده کرد؟

ماندی گویوس، یک از متخصصان حق تصویر و بازاریابی ورزشی، توضیح می‌دهد: «در سطح نظری، بازیکن تا حدودی درست می‌گوید، به این معنا که می‌تواند در نظر بگیرد که این حرکت باشگاه بر حقوق اخلاقی او تأثیر منفی گذاشته است. یعنی حق تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام تصویر از او پخش شود و با آن چه کاری انجام شود، بر عهده خودش است نه باشگاه».

در این کلیپ جنجالی، امباپه چهره غالب است و او تنها کسی است که صحبت می‌کند. دو ستاره دیگر پاری سن ژرمن، لئو مسی و نیمار، در این ویدیو غایب هستند.

منتقدان نگرش امباپه، از جمله نشریه اکیپ که به انتقاد از این بازیکن عادت دارد، امباپه را به دلیل نادیده گرفتن سلسله مراتب بین یک شرکت و کارمندش سرزنش می‌کند. چیزی که آنها پیشنهاد می‌کنند این است که پی اس جی به خاطر علنی شدن موضوعی که می‌توانست در داخل حل شود، جریمه‌ای را برای سوءرفتار امباپه اعمال کند.

گویوس هشدار می‌دهد که اگر چه در بیشتر موارد، استفاده از حقوق تصویری بازیکنان نخبه فوتبال به باشگاه‌ها مربوط است، اما باید مراقب بود: «به خودی خود مقرراتی وجود ندارد، اما در مورد واگذاری بهره‌برداری اقتصادی از حقوق تصویر به اشخاص ثالث، رویه قضایی مشخصی وجود دارد. شرایط و حدود واگذاری و هدف آن باید تا حد امکان با جزئیات مشخص شود.»

  واکنش مائوریسیو پوچتینو، سرمربی پاری سن ژرمن به تساوی برابر لایپزیش

برای گویوس، پاسخ عصبانی امباپه و واکنش سریع باشگاه که از او عذرخواهی کرد و حتی موقتاً ویدیو را حذف کرد، حاکی از آن است که به نوعی زیاده‌روی در کار بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان