• Home
  • >
  • ویدئوهای شما
  • >
  • اعظم سنایی، کاپیتان و مربی تیم هاکی روی یخ زنان: تجهیزات و هزینه سفر توسط اعضای تیم تامین می‌شود

اعظم سنایی، کاپیتان و مربی تیم هاکی روی یخ زنان: تجهیزات و هزینه سفر توسط اعضای تیم تامین می‌شود

پیام جوان: اعظم سنایی، کاپیتان و مربی تیم هاکی روی یخ زنان، به شماره روز پنچشنبه روزنامه شرق گفت که «به دلیل گران بودن این ورزش، زمین تمرین رایگان توسط یک خیر تامین شد و تجهیزات و هزینه سفر نیز توسط خود بچه‌های تیم تامین شد.»

بر اساس گزارش صدای آمریکا، تیم زنان هاکی روی یخ ایران در مسابقات آسیایی به مقام دوم رسیدند. بازیکنان این تیم مدال نقره خود را به دختران ایران اهدا کردند.

آنگونه که خانم سنایی به روزنامه شرق گفته، «مقرر شده مبلغ بلیط و ویزا به همراه پاداش این رقابتها، پس از بازگشت توسط وزارت ورزش پرداخت شود.»

او در بخشی دیگر از این گفتگو به شرق گفته «برای حضور پرقدرت در این رقابت ها حتی یک روز هم استراحت نکردند و با بسیاری از تیم های حاضر در رقابت هاکی آسیایی اصلا بازی دوستانه‌ای نداشته‌اند.»

زنان ملی‌پوش هاکی روی یخ ایران در حالی به مقام نایب قهرمانی آسیا رسیدند که تا سه سال گذشته هیچگونه امکاناتی برای تمرین نداشتند و به گفته مربی تیم به دلیل نبود زمین یخ برای تمرین، بازیکنان با “هاکی اینلاین” معروف به اسکیت چرخدار تمرین می‌دادند.

کاوه صدقی، رئیس انجمن هاکی روی‌یخ ایران نیز در گفت‌وگو با «هم‌میهن» اشاره کرد: «هزینه هتل بازیکنان و کادر فنی، توسط فدراسیون جهانی پرداخت می‌شود. هزینه بلیط و ویزا اما ازسوی خود بازیکنان پرداخت شد.»

آقای صدقی گفت: «امیدوار بودیم اسپانسری بیاید، بخشی از این هزینه را تقبل کند و درواقع در قالب اسپانسر اصلی تیم‌ملی هاکی روی‌یخ زنان ایران فعالیت کند. ما ۳۰ جلسه در کمیته ملی المپیک برگزار کردیم اما هزینه‌ای به ما ندادند.»

  عارف غلامی: زمستان سخت اروپا باعث تعطيلی ادارات در ايران شد

در نتیجهُ به گفته او «۵۰ درصد هزینه‌ها توسط خود بچه‌ها پرداخت شد و ۵۰ درصد مابقی هزینه‌ها را از ایران‌مال قرض کردیم تا بتوانیم به مسابقات اعزام شویم. اگر همت بچه‌ها نبود و این پول را قرض نکرده بودیم، سفر ما به مسابقات لغو می‌شد».

از سوی دیگر حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان، در این مورد که چرا اعضای تیم هزینه‌های اعزام به مسابقات آسیایی را خودشان پرداخت کرده‌ بودند به خبرگزاری ایسنا گفت: «تیم هاکی قبلا که خارج از فدراسیون اسکی بود این کار را انجام می‌داد و هزینه‌ها را داوطلبانه پرداخت می‌کرد. در این مورد هم این عزیزان بلیت‌ها را از ماه‌ها قبل پرداخت کرده بودند.»

وی افزود: «از نظر ساختار، این تیم در قالب انجمن بود و در زیر مجموعه فدراسیون اسکی نبود. من دوست داشتم این رشته هویت پیدا کند و انجمن هاکی روی یخ وارد فدارسیون اسکی شد ولی قبلا چون خودشان پول بلیت‌شان را تهیه می‌کردند این بار هم برای اینکه از مسابقات جا نمانند، برای تهیه بلیت اقدام کرده بودند.»

حمید سجادی گفت: «وقتی اعتبارات به دست ما رسید ما در وزارت ورزش این هزینه‌ها را در همین یکی دو روز گذشته پرداخت کردیم. آنها اگر مقام هم نمی‌آوردند ما این هزینه را پرداخت می‌کردیم. آنها موجب افتخار ما شدند.»

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان