• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • ژوست فونتن، ستاره سابق فوتبال فرانسه و رکوددار معروف جام جهانی، درگذشت

ژوست فونتن، ستاره سابق فوتبال فرانسه و رکوددار معروف جام جهانی، درگذشت

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، خانواده فونتن دقایقی قبل خبر دادند که این اسطوره فوتبال فرانسه امروز و در سن ۸۹ سالگی چشم از جهان فروبست.

او در جام جهانی ۱۹۵۸ موفق شد ۱۳ گل با پیراهن تیم ملی فرانسه به ثمر برساند و رکورددار بیشترین تعداد گل زده در یک دوره از رقابت‌های جام جهانی باشد.

رکوردی که تا امروز همچنان پابرجا مانده و او به عنوان کسی که این رکورد را در اختیار داشت از دنیا رفت و حالا دنیای فوتبال در سوگ از دست دادن یکی از بازیکنان درخشان تاریخش نشسته است.

فونتن یکی از اعضای تیم رنس در دوران طلایی این باشگاه در دهه ۱۹۵۰ میلادی بود که موفق شد دو قهرمانی لیگ و جام حذفی را به همراه این تیم تجربه کند. او همچنین با این تیم به فینال جام باشگاه‌های اروپا در سال ۱۹۵۹ رسید اما با نتیجه ۰-۲ برابر رئال مادرید شکست خورد.

این مهاجم سابق فرانسه تنها در ۲۱ بازی برای تیم ملی کشورش به میدان رفت و رکورد باورنکردنی ۳۰ گل زده در همین تعداد بازی را به ثبت رساند.

او که به دلیل مصدومیت شدید دوران فوتبالش بسیار زود به پایان رسید، پس از آن وارد دنیای مربیگری شد و هدایت تیم‎‌هایی چون فرانسه، پاری سن ژرمن، تولوز و مراکش را برعهده داشت و در سال ۱۹۸۱ از دنیای مربیگری هم کناره‌گیری کرد.

  تیم فوتبال امید ایران حسرت حضور خود در المپیک را ۵۲ ساله کرد

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان