• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • بهشت زهرا: از کمبود تدابیر تا تناقضات در آمار و قیمت‌ها

بهشت زهرا: از کمبود تدابیر تا تناقضات در آمار و قیمت‌ها

پیام جوان: مدیرعامل سازمان بهشت زهرا در گزارشی از عملکرد این سازمان، به پذیرش روزانه ۱۸۰ متوفی و پیش‌بینی ۵۰ هزار قبر برای زمان بحران خبر داده است.

جواد تاجیک با اشاره به اینکه بهشت زهرا به عنوان بزرگ‌ترین آرامستان ایران با بیش از ۲ میلیون دفن در سال ۱۳۴۹ طراحی و اجرا شده، اذعان می‌کند که در چهار دهه اخیر هیچ اقدام جدیدی در این زمینه صورت نگرفته است. به گفته او، اتخاذ تدابیر جدید باید ۲۰ سال پیش انجام می‌شد.

زلزله، بحرانی پیش‌بینی‌نشده:

یکی از مواردی که تاجیک به عنوان بحران از آن یاد می‌کند، زلزله است. پیش‌بینی ۵۰ هزار قبر برای شرایط بحرانی در حالی است که روزنامه اعتماد در گزارشی هشدار داده بود که در صورت وقوع زلزله‌ای با بزرگای بیش از ۷ در تهران، بین ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون نفر از بین خواهند رفت.

تناقض در آمار قیمت قبرها:

بهشت زهرا قیمت قبر در ناحیه یک را ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در ناحیه دو ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و در ناحیه سه ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرده است. اما روزنامه شرق در گزارشی دیگر، قیمت قبر ۳ طبقه در فاز یک بهشت زهرا را ۱۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در فاز ۲ حدود ۷۱ میلیون تومان و در فاز سوم ۴۲ میلیون تومان عنوان کرده است.

نبود قبر رایگان:

این روزنامه همچنین ادعای مسئولان مبنی بر وجود قبر رایگان در قطعات جدید را رد کرده و می‌گوید که قبر رایگان تنها برای کودکان زیر ۷ سال در دسترس است.

بر اساس گزارش VOA

  It’s not too early to talk about Nicklas Backstrom and Braden Holtby’s next contracts

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان