FBI درباره یک کلاهبرداری جدید به نام “هکر فانتوم” هشدار داد

دفتر سانفرانسیسکو FBI روز سه شنبه در برابر یک کلاهبرداری جدید به نام “The Phantom Hacker” که افراد مسن را هدف قرار می دهد به مردم هشدار داد.

FBI در بیانیه ای اعلام کرد که در این کلاهبرداری جدید، کلاهبرداران وانمود می کنند که کارکنان پشتیبانی فنی، کارمندان بانک و مقامات دولتی هستند و با افراد مسن تماس می گیرند تا آنها را فریب دهند تا فکر کنند هکرهای خارجی به حساب مالی آنها نفوذ کرده اند.

مقامات فدرال می گویند که این کلاهبرداری در سه مرحله انجام می شود. اول، یک کلاهبردار که خود را به عنوان نماینده پشتیبانی مشتری از یک شرکت فناوری قانونی معرفی می کند، از طریق تماس تلفنی، پیامک، ایمیل یا پنجره پاپ آپ در رایانه خود به قربانی می رسد و دستورالعمل هایی را برای تماس با یک شماره برای “کمک” ارائه می دهد.

پس از اینکه قربانی با شماره تلفن تماس می گیرد، کلاهبرداران به قربانی می گویند که یک برنامه نرم افزاری را دانلود کند که به آنها دسترسی از راه دور به رایانه قربانی می دهد. کلاهبرداران وانمود می کنند که یک اسکن ویروس در رایانه قربانی اجرا می کنند و به دروغ ادعا می کنند که رایانه هک شده است یا در معرض خطر هک شدن است.

سپس کلاهبرداران به قربانی می گویند که حساب های بانکی خود را باز کند تا مشخص کند که آیا تراکنش های غیرمجاز وجود داشته است یا خیر، و قربانیان را فریب می دهند تا بگویند کدام حساب را می توان هدف قرار داد. سپس به قربانی می گویند که برای دریافت دستورالعمل های بیشتر با بخش کلاهبرداری موسسه مالی خود تماس خواهند گرفت.

  نصب اتاقک‌های کرپاد، نوعی مطب پزشک مجهز به هوش مصنوعی در سراسر آمریکا

سپس کلاهبردارانی که خود را به عنوان نماینده موسسه مالی مذکور معرفی می کنند با قربانی تماس می گیرند و به دروغ به آنها اطلاع می دهند که رایانه و حساب های بانکی آنها توسط یک هکر خارجی مورد دسترسی قرار گرفته است و قربانی باید پول خود را به یک حساب شخص ثالث “امن” منتقل کند، مانند حساب با فدرال رزرو یا آژانس دولتی دیگر ایالات متحده.

سپس به قربانیان گفته می شود که پول خود را از طریق حواله بانکی، نقدی یا حواله به ارز دیجیتال، اغلب مستقیماً به گیرندگان خارج از کشور، منتقل کنند. به قربانی گفته می شود که دلیل واقعی تراکنش ها را به کسی اطلاع ندهد. طبق گفته FBI، حواله ها به کلاهبرداران بیش از چند روز یا ماه طول می کشد.

قربانیان ممکن است همچنین توسط کلاهبردارانی که خود را به عنوان نماینده فدرال رزرو یا آژانس دولتی دیگر ایالات متحده معرفی می کنند، مورد تماس قرار گیرند. برای اطمینان به قربانیان مشکوک، کلاهبرداران ممکن است ایمیلی یا نامه ای را روی سربرگ رسمی دولت ایالات متحده ارسال کنند تا کلاهبرداری را قانونی جلوه دهند.

FBI گفت که کلاهبرداران همچنان تاکید خواهند کرد که وجوه قربانی “ناامن” است و باید برای محافظت به یک حساب “نام مستعار” جدید منتقل شود.

به گفته FBI، برخی از قربانیان تمام پس انداز زندگی خود را بر اثر این کلاهبرداری از دست داده اند.

FBI به مردم توصیه می کند که روی پاپ آپ های ناخواسته، پیوندهای ارسال شده از طریق پیامک یا پیوندها یا پیوست های ایمیل کلیک نکنند. مأموران فدرال همچنین از مردم می خواهند که با شماره تلفنی که در یک پاپ آپ، پیامک یا ایمیل ارائه شده تماس نگیرند و از دانلود نرم افزاری که یک فرد ناشناس دستور داده است اجتناب کنند.

  قوانین جدید کالیفرنیا برای افرادی که قصد دارند به پلیس این ایالت بپیوندند

همچنین به مردم هشدار داده می شود که به افراد ناشناس اجازه ندهند کنترل رایانه خود را به دست بگیرند. FBI تاکید کرد که نمایندگان دولت ایالات متحده هرگز از کسی نمی خواهند که از طریق حواله بانکی، ارز دیجیتال یا کارت تراکنشی را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان