شوک کاهشی نرخ دلار در هرات به تهران

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، قیمت دلار امروز سه شنبه ۲۹ آذر ماه در هرات با گپ مثبت باز شد اما از نیمه روز به بعد ورق در بازار ارز هرات برگشت و اسکناس آمریکایی عقب نشینی کرد. در سلیمانیه هم نرخ دلار یک کانال پایین‌آمد. نرخ حواله درهم نیز امروز اندکی افت کرد.

شوک کاهشی نرخ دلار در هرات به تهران
معامله گران معتقد بودند شوک کاهشی نرخ دلار در هرات و سلیمانیه باعث شد ترمز اسکناس آمریکایی در تهران کشیده شود. گفته می شود نرخ دلار امروز در تهران بر مدار نزول قرار گرفته است.

بورل، ترمز نرخ دلار را کشید
از سوی دیگر امروز حسین امیر عبداللهیان وزیرامورخارجه کشورمان با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در منطقه بحرالمیت اردن دیدار کرد. در این دیدار علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا هماهنگ کننده مذاکرات ایران و ۱+۴ ایران نیز حضور داشتند.

جورف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در توئیتر پس از دیدار با وزیر امور خارجه ایران نوشت: توافق کردیم که باید ارتباطات را باز نگه داریم و برجام را بر اساس مذاکرات وین احیا کنیم. عده ای از معامله گران علت کاهشی شدن نرخ دلار را ناشی از این دیدار و توئیت بورل می دانستند. زیرا بورل قبلا در رابطه با احیای برجام اظهار ناامیدی کرده بود. این دسته از بازیگران ارزی می گفتند بورل نرخ دلار را پایین کشید.

در بازار رسمی هم نرخ دلار توافقی امروز ریزش قابل توجهی را ثبت کرد. قیمت دلار توافقی روز گذشته در محدوده ۳۶ هزار و ۲۳۸ تومان بسته شد اما در بازار امروز در محدوده ۳۴ هزار و ۹۵۴ تومان به کار خود پایان داد. به عبارت دیگر نرخ دلار توافقی امروز بیش از ۱ هزار و ۲۸۰ تومان آب رفت.

  افزایش ۵۰۰تومانی قیمت یورو نسبت به روز گذشته در بازار تهران

در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز وسان محددی را ثبت کرد و در محدوده ۳۶ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان