• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • عادات غذایی که منجر به گرسنگی مکرر می‌شوند

عادات غذایی که منجر به گرسنگی مکرر می‌شوند

پیام جوان: آیا با مشکل گرسنگی مدوام روبه رو هستید ؟ در ادامه این نوشته به عاداتی که منجر به گرسنگی مکرر می شود اشاره می کنیم که عبارتند از:

خیلی سریع غذا خوردن
ریتم غذا خوردن نیز در ایجاد احساس گرسنگی نقش دارد. مطالعات نشان می دهد افرادی که با عجله غذا می خورند تمایل بیشتری به خوردن مداوم دارند که ناشی از جویدن ناکافی و عدم توجه است. دو عامل مهم رفع گرسنگی است. غذا خوردن در آرامش کامل نه تنها در ایجاد پیام های سیری موثر است، بلکه به مغز این فرصت را می دهد که هورمون های ضد گرسنگی ترشح کند.

دریافت ناکافی پروتئین
مصرف کافی پروتئین برای کنترل اشتها ضروری است و بر میزان کالری دریافتی روزانه تاثیر دارد. پروتئین ها همچنین باعث افزایش تولید هورمون های سیری و کاهش هورمون های محرک گرسنگی می شوند. از سوی دیگر، افرادی که منابع کافی پروتئین در رژیم غذایی روزانه خود دارند، تمایل کمتری به میان وعده دارند.

رژیم غذایی بدون چربی
چربی ها نقش مهمی در احساس سیری دارند که به دلیل هضم نسبتا طولانی آنهاست. خوردن منابع چربی می تواند باعث ترشح هورمون هایی شود که سیری را تسهیل می کنند. البته برای حفظ سلامت بدن باید از چربی های سالم استفاده کرد.

نوشیدن آب ناکافی
تامین رطوبت مورد نیاز بدن برای عملکردهای مختلف بدن ضروری است که بر سیستم گوارشی نیز تاثیر می گذارد. گاهی احساس تشنگی ناشی از کم آبی شبیه علائم گرسنگی است که با نوشیدن یک یا دو لیوان آب به سرعت برطرف می شود.

انتخاب منابع غذایی بدون فیبر
اگر فیبر کافی در رژیم غذایی وجود نداشته باشد، احساس گرسنگی دائمی رایج است. هضم غذاهای حاوی فیبر زمان زیادی طول می کشد و بر تولید هورمون های کاهش اشتها تاثیر می گذارد. البته تاثیر الیاف محلول مانند سبوس، بذر کتان، پرتقال و سیب زمینی شیرین در این زمینه بیشتر است. مصرف کافی منابع فیبر نیز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، دیابت و چاقی را کاهش می دهد.

  برای داشتن خوابی با کیفیت خوب از خوردن این غذاها اجتناب کنید

مصرف زیاد غلات تصفیه شده
تغییرات زیادی برای تهیه غلات تصفیه شده ایجاد می شود و این محصولات تقریباً فاقد فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند. نان سفید یکی از پرمصرف ترین منابع است که خیلی سریع هضم می شود و ماندگاری زیادی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان