• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • به نظر می‌رسد عاشقان قهوه قلب سالم‌تری دارند

به نظر می‌رسد عاشقان قهوه قلب سالم‌تری دارند

پیام جوان: بر اساس گزارش فرتاک، به نظر می رسد عاشقان قهوه قلب سالم تری دارند که ممکن است به طول عمر بیشتر کمک کند. دکتر پیتر کیستلر، نویسنده این مطالعه از موسسه تحقیقات قلب و دیابت بیکر در ملبورن، استرالیا، گفت: قهوه آسیاب شده، فوری و بدون کافئین با کاهش مشابهی در بروز بیماری های قلبی عروقی و مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی یا هر علت مرتبط مرتبط است.

در این مطالعه اطلاعات حدود ۴۵۰۰۰۰ نفر در گروه سنی ۴۰ تا ۶۹ سال مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و بر میزان مصرف روزانه قهوه و امید به زندگی، بیماری قلبی، نارسایی قلبی و سکته مغزی تمرکز شد. بر اساس مصرف روزانه قهوه، شرکت کنندگان به شش گروه تقسیم شدند: عدم مصرف قهوه. کمتر از یک فنجان در روز؛ یک فنجان در روز؛ دو تا سه فنجان در روز؛ چهار تا پنج فنجان در روز؛ و بیش از پنج فنجان در روز.

محققان دریافتند افرادی که سطوح متوسط ​​قهوه (دو تا سه فنجان در روز) مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که هرگز قهوه ننوشیده‌اند، بیشترین سود را در طول عمر خود دارند.

به نظر می رسید که نوع قهوه کمی اهمیت داشته باشد: افرادی که قهوه آسیاب شده می نوشند در طول دوره مطالعه ۲۷ درصد کمتر در معرض خطر مرگ قرار داشتند. کسانی که قهوه بدون کافئین مصرف می کردند ۱۴ درصد کمتر و کسانی که قهوه فوری می نوشیدند ۱۱ درصد خطر کمتری داشتند. تنها کمتر از ۱۰ درصد از شرکت کنندگان در طول مطالعه به بیماری قلبی مبتلا شدند. اما مجدداً، در بین افرادی که دو تا سه فنجان قهوه آسیاب شده در روز می نوشند، ۲۰ درصد کمتر و در افرادی که همان مقدار قهوه فوری یا بدون کافئین مصرف می کردند، به ترتیب ۹ و ۶ درصد کمتر بود.

  یک رژیم غذایی مناسب برای استخوان

همچنین نوشیدن قهوه به طور قابل توجهی با کاهش خطر آریتمی قلبی در افراد مرتبط بود. کیستلر معتقد است: «ممکن است دلایل بیولوژیکی وجود داشته باشد که قهوه تا این حد مفید است.

وی خاطرنشان کرد: کافئین شناخته شده ترین ترکیب موجود در قهوه است اما این نوشیدنی حاوی بیش از ۱۰۰ جزء فعال بیولوژیکی است و این امکان وجود دارد که ترکیبات بدون کافئین نیز ارتباط مثبتی بین نوشیدن قهوه، بیماری های قلبی عروقی و بقا داشته باشند. “

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان