• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • بازی دربی پایتخت بار دیگر بدون حضور زنان برگزار خواهد شد

بازی دربی پایتخت بار دیگر بدون حضور زنان برگزار خواهد شد

پیام جوان: در ادامه ایجاد محدودیت‌های جمهوری اسلامی برای حضور زنان در ورزشگاه، به نظر می‌رسد بازی دربی پایتخت بار دیگر بدون حضور زنان برگزار خواهد شد.

با آغاز فروش بلیت بازی استقلال و پرسپولیس، سامانه بلیت‌فروشی هیچ جایگاهی را برای تماشاگران زن در نظر نگرفته است.

وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی، ۳۰ فروردین گفته بود که حضور زنان در بازی دربی، «به کار تخصصی و رسیدگی نیاز دارد» و «هر زمان که شرایطش فراهم باشد قدم بانوان روی چشم!»

در ادامه سنگ‌اندازی‌های مسئولان جمهوری اسلامی برای حضور زنان در مسابقات ورزشی مردان، سهیل مهدوی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ نیز تصمیم‌گیری در این مورد را به شورای تامین استان حواله داده و گفته بود «فعلا پروتکل‌ها برای حضور هواداران زن برای بازی‌های ملی است».

این در حالی است که حمید سجادی وزیر ورزش هفته گذشته مدعی شده بود که رئیس جمهور «در خصوص حضور بانوان در استادیوم‌ها دستور داده است».

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، بارها به فدراسیون فوتبال ایران نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها هشدار داده، اما این نهاد فوتبال هر بار مناسب نبودن زیرساخت‌ها را بهانه‌ای برای عدم صدور مجوز عنوان کرده است.

فدراسیون فوتبال ایران پنج سال پیش زیر فشار فیفا مدعی شد که به زنان اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را خواهد داد.

اما تنها در مواردی انگشت‌شمار، به‌شماری معدود از زنان اجازه داده مسابقات تیم‌های ایرانی را در چارچوب مسابقات جام باشگاه‌های آسیا از درون ورزشگاه ببینند.

این فدراسیون به هواداران زن تیم‌های داخلی اجازه نمی‌دهد که در زمان مسابقات بین‌باشگاهی خود ایران به ورزشگاه بروند.

  تلاش مدیران استقلال برای تامین منابع مالی برای پرداخت درصدی از پیش پرداخت فصل جدید بازیکنان

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان