• Home
  • >
  • ورزشی
  • >
  • رونمایی از لوگو و برند رسمی جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی امریکا، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود

رونمایی از لوگو و برند رسمی جام جهانی ۲۰۲۶ که به میزبانی امریکا، مکزیک و کانادا برگزار می‌شود

پیام جوان: به گزارش ورزش سه، جام جهانی بعدی برای اولین بار از سال ۱۹۹۴ به میزبانی امریکای شمالی و مرکزی برگزار می شود و شعار «ما ۲۶ هستیم.» را در دل خود جای داده است. لوگوی این مسابقات که از سوی فیفا رونمایی شد از ترکیب اعداد ۲ و ۶ ایجاد شده و کاپ جام جهانی و نام فیفا نیز در مرکز لوگو به چشم می‌خورد.

این برای اولین بار است که از کاپِ جام جهانی در لوگوی رسمی مسابقات استفاده می شود. برخلاف رنگ های قرمز، سفید و آبی در لوگوی جام جهانی ۱۹۹۴ (به میزبان امریکا) در لوگوی جام جهانی ۲۰۲۶ از هیچ رنگی که معرف کشورهای میزبان باشد استفاده نشده و رنگ آن سفید است.

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا معتقد است که برگزاری جام جهانی به میزبانی مشترک ۳ کشور نشان از اتحاد اهالی فوتبال دارد: «ما با اتحاد از دنیای فوتبال استقبال می کنیم و می خواهیم بهترین و جامع ترین جام جهانی فوتبال را به هواداران ارائه کنیم. این مسابقات به میزبانان و تیم های شرکت کننده اجازه خواهد داد تا تاریخ را از نو بنویسند و صفحه خودشان را در تاریخ جام جهانی داشته باشند.»

جام جهانی ۲۰۲۶ در ۱۶ شهر برگزار خواهد شد. ۱۱ شهر امریکا، ۲ شهر کانادا و ۳ شهر مکزیک وظیفه میزبانی از بازی ها را به عهده خواهند داشت. هر یک از این سه کشور نیز قرار است لوگوی منحصربفرد با سبک و رنگ های ویژه داشته باشند که به زودی از آنها هم رونمایی خواهد شد.

اینفانتینو در مراسم رونمایی از لوگوی جام جهانی در شهر لس آنجلس شانس این شهر را برای برگزاری فینال بالا دانست: «اینجا شهر مهمی است فینال از فجام جهانی ۱۹۹۴ میزبانی کرده است. ما هنوز تصمیم نگرفته ایم که فینال کجا برگزار شود. لطفا پیشنهادات خود را به ما ارسال کنید و مطمئن باشید که آنها را بررسی خواهیم کرد.»

  حضور ژاوی هرناندز باعث شد تا بارسلونا دو ماه اخیر را بدون شکست سپری کند

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان