• Home
  • >
  • زندگی
  • >
  • بهترین روش برای درمان افسردگی

بهترین روش برای درمان افسردگی

پیام جوان: مطالعه جدید دانشمندان نشان داد که ورزش باید اولین انتخاب برای درمان افسردگی باشد، زیرا بر اساس نتایج به دست آمده عملکردی بهتر از دارو و درمان‌های رایج دارد.

به گزارش فرتاک، به گفته محققان دانشگاه استرالیای جنوبی (UniSA)، ورزش باید به عنوان درمان اولیه افسردگی و سایر شرایط رایج سلامت روان درنظر گرفته شود.

جامع ترین بررسی تحقیقات تا به امروز نشان می‌دهد که علائم خفیف تا متوسط افسردگی، اضطراب و ناراحتی روانی را می‌توان با فعالیت بدنی کاهش داد. طبق تحقیقات دانشمندان، ورزش ۱٫۵ برابر موثرتر از مشاوره و داروهای برتر است. این مطالعه نشان داد که مداخلات ورزشی ۱۲ هفته‌ای یا کوتاه تر، علائم مربوط به مشکلات سلامت روان را کاهش می دهد.

بن سینگ، نویسنده اصلی این مطالعه و فیزیولوژیست ورزش بالینی از دانشگاه استرالیای جنوبی گفت: « تحقیقات نشان می‌دهد که برای ایجاد تغییر مثبت در سلامت روانی نیاز به وزرش بسیار زیاد هم نیست.»

اختلالات سلامت روان عامل اصلی مشکلات سلامت در سراسر جهان است. سلامت روانی ضعیف برای افراد و جامعه به طور کلی پرهزینه است و مطالعات اخیر نشان می دهد که از هر ۵ مورد یک نفر در طول میانسالی سطوح بالاتری از پریشانی روانی را تجربه می کند.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که بیمارانی که از افسردگی، اضطراب یا سایر اَشکال پریشانی روانی رنج می‌برند، به همان اندازه که روان‌درمانی یا درمان دارویی برای آن ها کار ساز است از فعالیت بدنی نیز بهره می برند.

تیم تحقیقاتی تمام مطالعات واجد شرایط منتشر شده قبل از سال ۲۰۲۲ را از ۱۲ پایگاه داده الکترونیکی استخراج کرد. به طور کلی، آنها ۹۷ بررسی را تجزیه و تحلیل کردند که شامل ۱۰۳۹ کارآزمایی با بیش از ۱۲۸۱۱۹ شرکت‌کننده بود. محققان هنگام مقایسه اثرات ورزش با مراقبت های معمول در همه جمعیت ها، دریافتند که ورزش علائم افسردگی، اضطراب و ناراحتی روانی را ۱٫۵ برابر بهتر از گفت وگو درمانی یا دارو بهبود می بخشد.

  آیا یک ویروس دلیل ابتلا به بیماری ام‌اس است؟

سینگ اظهار کرد: «ما همچنین دریافتیم که همه انواع فعالیت‌های بدنی و ورزش مفید هستند، از جمله ورزش‌های هوازی مانند پیاده‌روی، تمرینات مقاومتی، پیلاتس و یوگا.»

به نظر می‌رسید که برخی از انواع ورزش به روش‌های مختلف کمک کننده باشد. به عنوان مثال، یوگا و سایر تمرینات ذهن و بدن بیشترین کمک را به کاهش اضطراب کردند، در حالی که ورزش مقاومتی بیشترین کمک را به بهبود افسردگی کرد.

سینگ اعلام کرد که ورزش با شدت بالا بهبود بیشتری برای افسردگی و اضطراب داشت و مدت‌های طولانی‌تر در مقایسه با دوره‌های کوتاه و متوسط، تأثیرات کمتری داشت. زنان باردار یا آن هایی که به تازگی زایمان کرده اند، افراد مبتلا به افسردگی، اچ آی وی و بیماری کلیوی و افراد سالم بیشترین بهره را از ورزش بردند.

البته، یافته‌ها این را رد نمی‌کند که دارو و درمان برای بهبود بسیاری از شرایط سلامت روان مهم هستند. بلکه پیشنهاد می‌کنند که ورزش نیز یک درمان مهم و شایسته تمرکز مجدد است.

ورزش کردن به عنوان راهی برای درمان چاقی نیز شناخته شده است و پیش از این دانشمندان کشف کرده بودند که ورزش در اواخر صبح می‌تواند از نظر افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی مؤثرتر از ورزش اواخر عصر باشد و این می‌تواند برای افرادی که اضافه وزن دارند، مفید باشد.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان