قیمت دلار بازار ایران در مسیر اصلاح

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران در دهه اول فروردین ۱۴۰۲ تحت تاثیر انتظارات تورمی ، سیگنال های سیاسی و… شاهد کانال شکنی نرخ دلار بود.

قیمت دلار در مسیر اصلاح
رشد اسکناس آمریکایی در روز های ابتدای شروع معاملات فروردین درحالی بود که عده ای از معامله گران تصور می کردند بعد از اتفاقات سیاسی که در روزهای پایانی اسفند ۱۴۰۱ رخ داد نرخ ارز نزولی می شود با این حال این اتفاق رخ نداد و دلار به صورت هیجانی رشد معناداری را تجربه کرد.

حال امروز دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲در واقع اولین روز معاملات بعد از سیزده روز تق و لق بودن بازار است. نرخ دلار در معاملات نقدی امروز با روز های ابتدای معاملات فروردین فاصله کاهشی پیدا کرده است. برخی از معامله گران معتقدند نرخ دلار در حال اصلاح شدن است.

این دسته باور دارند که با شروع جدی معاملات ارزی در روز جاری می توان انتظار داشت که سمت عرضه قدرت بیشتری بگیرد و به همین دلیل اسکناس آمریکایی بخشی از افزایش قیمت دوران تعطیلات را از دست داد.

در کنار این، در روزهای انتهایی هفته، خبری در مورد همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر شد و این موضوع نیز موجب شد که کمی فروشندگان بیشتری در بازار پشت خطی فعال شوند.

  استیو هانکه: نرخ تورم واقعی سالیانه در ایران بیش از یک و نیم برابر رقمی است که مرکز آمار ایران اعلام کرده است

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان