• Home
  • >
  • ایران و جهان
  • >
  • رد صلاحیت یک نماینده مجلس به دلیل اظهار نظر درباره مهسا امینی

رد صلاحیت یک نماینده مجلس به دلیل اظهار نظر درباره مهسا امینی

پیام جوان: احمد علیرضا بیگی، نماینده فعلی مجلس که در انتخابات اسفند سال ۱۴۰۲ رد صلاحیت شده بود، دلیل رد صلاحیت خود را اظهار نظر درباره فوت مهسا امینی عنوان کرد.

به گزارش وب‌سایت «خبرآنلاین»، علیرضا بیگی می‌گوید که شورای نگهبان به او گفته است که مواضع وی درباره فوت مهسا امینی در مسیر مصالح نظام نبوده است.

او همچنین لابی‌های قالیباف و احمد وحیدی، وزیر کشور را در رد صلاحیت خود بی‌تأثیر نمی‌داند.

شورای نگهبان اظهار نظر علیرضا بیگی درباره کشته شدن مهسا امینی را به عنوان «اقدام علیه امنیت ملی» در نظر گرفته و او را رد صلاحیت کرده است.

علیرضا بیگی که از پرونده فساد خودرو معروف به «شاسی بلندها» پرده برداری کرده بود، می‌گوید که شورای نگهبان در نهایت او را با بهانه «عدم التزام به جمهوری اسلامی، عدم اظهار وفاداری به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه» رد صلاحیت کرده است.

او به طور مشخص می‌گوید که در جلسه‌ای با طحان نظیف، عضو و سخنگوی شورای نگهبان، مشخص شده که اظهارات او در مورد مهسا امینی، گشت ارشاد، اعمال نفوذ وزیر کشور و قالیباف در شورای نگهبان پرونده شده است.

این اظهارات در حالی است که هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان پیشتر گفته بود که انتقاد از دولت و دستگاه‌ها و شورای نگهبان، دلیلی برای رد صلاحیت داوطلبان انتخابات نیست.

اظهارات علیرضا بیگی نشان می‌دهد که برخلاف ادعای طحان نظیف، بسیاری از رد صلاحیت‌ها به دلیل اظهار نظر افراد پیرامون افراد و موضوعات مختلف بوده است.

این نماینده مجلس پیشتر در مورد فساد خودرو گفته بود که در جریان استیضاح وزیر صمت در سال ۱۴۰۱، خودروهایی طی یک قرارداد به نمایندگان داده شده که امضای رئیس هیات مدیره شرکتی در کوهدشت لرستان و مدیرکل منابع انسانی مجلس در آن دیده می‌شود.

  پیام نوروزی جمعیت زنان مسلمان نواندیش

او همچنین بارها قالیباف را به دلیل این موضوع مورد انتقاد قرار داده بود.

علیرضا بیگی در مورد نوع مواجه وزارت کشور با کشته شدن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد و حوادث زاهدان نیز گفته بود که وزارت کشور عامل ایجاد یک فاجعه و از بین رفتن اعتماد مردم شده است.

رد صلاحیت علیرضا بیگی به دلیل اظهار نظر درباره مهسا امینی، بار دیگر موضوع تضییق آزادی بیان و محدودیت‌های اعمال شده برای منتقدان حکومت را در ایران برجسته می‌کند.

بر اساس گزارش VOA

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان