• Home
  • >
  • اقتصادی
  • >
  • رفت و برگشت دلار بازار ایران در مرز حمایتی

رفت و برگشت دلار بازار ایران در مرز حمایتی

پیام جوان: به گزارش اقتصادنیوز، نرخ دلار امروز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه در بازار ارز هرات در همان مسیر روز گذشته نوسان کرد. اسکناس آمریکایی در بازار یاده شده در ساعات اولیه معاملات نقدی امروز وارد کانال ۵۳ هزار تومان شد اما در نیمه ظهر امروز در محدوده ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد؛ این قیمت نسبت به روز قبل ۲۰۰ تومان نوسان کاهشی را نشان می دهد.

برخی از تحلیلگران ارزی مدعی بودند دلار هرات به واسطه بی پولی آخر ماه با فشار فروش روبه رو است. به عقیده این دسته به هر دلیل حمایت ۵۲ هزار و ۶۰۰ را از،دست بدهد راهی تست ۵۲ هزار و ۲۰۰ و ۵۱ هزار و ۷۰۰ خواهد شد.

با این حال، اگر بالای ۵۲ هزار و ۸۰۰ تومان تثبیت بدهد توان رشد دارد؛ در این صورت ۵۳ هزار و ۲۰۰ تومان مقاومت اولیه و مرز ۵۴ هزار تومان مقاومت اصلی بازار است.

نرخ حواله درهم نیز امروز ۱۰۰ تومان پایین تر از روز قبل معامله شد.

در تهران هم قیمت دلار مسیر کاهش را دنبال کرد. البته به نظر می‌رسد که یکی از مقاصد اصلی خروج پول از بازار دلار به سمت بازار رقیب یعنی خودرو صورت گرفته است. برخی از معامله گران مدعی بودند مردم برای ثبت نام ماشین دلار و سکه می فروشند و تقاضا و پول خاصی در بازارنقدی نیست.

در سمت رسمی بازار ، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا همچنان بدون تغییر مانده و در سطح عدد ۴۲ هزار و ۳۰۶ تومان قرار دارد.

با این حال قیمت یورو در این مرکز امروز ۴۶ هزار و ۳۳۷ تومان درج شده که نسبت به روز گذشته کاهش محسوس حدودا ۳۰۰ تومانی داشته است. قیمت درهم امارات نیز همانند دلار در یک عدد فریز شده و رقم ۱۱ هزار و ۵۱۹ تومان را نشان می‌دهد.

  دلار به کانال ۲۷ هزار تومان ورود کرد، سکه به کانال ۱۲ میلیون

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۸ هزار و ۴۶۰ تومان، ۴۲ هزار و ۱۲۵ تومان و ۱۰ هزار و ۴۷۲ تومان درج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان