• Home
  • >
  • اخبار کالیفرنیا
  • >
  • درخواست تحریم شرکت بیوتکنولوژی چینی ووشی‌اپ‌تک توسط گروهی از قانونگذاران دوحزبی در آمریکا

درخواست تحریم شرکت بیوتکنولوژی چینی ووشی‌اپ‌تک توسط گروهی از قانونگذاران دوحزبی در آمریکا

پیام جوان: گروهی از قانونگذاران دوحزبی در آمریکا خواستار بررسی و تحریم شرکت بیوتکنولوژی چینی “ووشی‌اپ‌تک” و “ووشی بیولوژیک” وابسته به آن به دلیل پیوندهای این شرکت با حزب کمونیست و ارتش چین شدند.

این قانونگذاران در نامه‌ای به جنت یلن، وزیر خزانه‌داری، لوید آستین، وزیر دفاع و جینا ریموندو، وزیر بازرگانی، این پیوندها را تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده دانستند.

مایک گالاگر، رئیس کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا در امور چین، راجا کریشنامورتی، عضو ارشد این کمیته، گری پیترز و بیل هاگرتی، سناتورهای دمکرات و جمهوریخواه، از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

کنگره همچنین قانونی را ارائه کرده است که ارائه دهندگان خدمات پزشکی که از بودجه فدرال استفاده می‌کنند را از به اشتراک گذاشتن اطلاعات ژنتیکی آمریکایی‌ها با “ووشی‌اپ‌تک” و دیگر شرکت‌های بیوتکنولوژی چین منع می‌کند.

“ووشی‌اپ‌تک” به این درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده، اما بارها اعلام کرده است که خطری برای امنیت ملی هیچ کشوری نیست.

این شرکت در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود، نگرانی خود را از “اقدام قانونی اشتباه ایالات متحده برای تحریم شرکت بدون بررسی شفاف و منصفانه حقایق” ابراز کرده است.

این قانونگذاران برای اثبات ادعای خود، به اسناد دولتی چین، وب‌سایت‌های دانشگاهی و مقالات رسانه‌ای استناد کرده‌اند که نشان‌دهنده روابط نظامی “ووشی‌اپ‌تک” با ارتش و حزب کمونیست چین و همچنین حمایت این شرکت از سیاست‌های پکن در سین‌کیانگ است.

منطقه سین‌کیانگ محل زندگی اقلیت مسلمانان اویغور است که واشینگتن چین را به ارتکاب نسل‌کشی علیه آنها متهم می‌کند.

بر اساس گزارش VOA

  اتهامات کیفری دادگاهی در ایالت جورجیا علیه دونالد ترامپ

دیدگاهتان را بنویسید

هم‌اکنون عضو خبرنامه پیام جوان شوید

Newsletter

همراهان پیام جوان